خبرگزاری کار ایران

رشد ۲.۱ درصدی شاخص در معاملات امروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۵۶

امروز شاخص کل با رشد ۳۸۱۵ واحدی به عدد ۱۸۵ هزار و ۳۵۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشدی ۶۷۸ واحدی، به ۳۵ هزار و ۸۴ واحد رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در حالی که این روزها، بازارهای طلا و ارز در حالت سکون به سر می برند، بازار سرمایه گوی سبقت را ربود و روندی صعودی در پیش گرفت. به طوری که امروز شاخص کل با رشد ۳۸۱۵ واحدی به عدد ۱۸۵ هزار و ۳۵۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشدی ۶۷۸ واحدی، به ۳۵ هزار و ۸۴ واحد رسید.شاخص بازار اول هم رشدی ۲۵۹۹ واحدی را به ثبت رساند تا به عدد ۱۳۸ هزار و ۸۲ واحد برسد. شاخص بازار دوم هم با رشدی ۸۵۸۸ واحدی به ۳۶۱ هزار و ۸۶۸ واحد رسید. آیفکس نیز با ۵۵ واحد افزایش به عدد ۲۴۱۳ رسید.

در معاملات امروز سرمایه گذاران دو میلیارد و ۵۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۱۷ملیارد و ۹۱۵ میلیون سهم را خریداری کردند. این معاملات در ۱۹۲ هزار و ۹۵۱ دفعه انجام شد و فولاد مبارکه با ۴۳۸ واحد، فارس با ۲۵۶ واحد و ملی مس با ۲۲۰ واحد افزایش بیشترین نقش را در روند صعودی شاخص داشتند و در آن سوی دیگر پتروشیمی پردیس، صنعتی بهشهر و حفاری شمال به ترتیب با ۲۲، ۵ و ۵ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را به نام خود ثبت کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت های خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. روند داد و ستد این گروه که  هفته گذشته با رشد همراه بود، ابتدای امروز،  با عقب نشینی خریداران آغاز شد اما رفته رفته شاهد تقویت معاملات و بهبود معاملات در این گروه بودیم. در پایان هم، ۵۴۳ میلیون سهم این گروه به ارزش ۸۳۴میلیارد ریال به نام خریدارن ثبت شد. شیمیایی ها و فلزات اساسی هم از نظر ارزش معاملات در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در گروه بانک امروز فضای معاملات نوسانی بود و تک نماد "وبملت" با توجه به اطلاعات منتشره بر روی کدال، مورد توجه بازار قرار گرفت. در سال ۹۶ تراز عملیاتی بانک (۷) هزار میلیارد ریال منفی بود  اما بهمن ماه ۹۷ تراز عملیاتی بانکی به مثبت ۵۱ هزار میلیارد ریال رسید.

انتظار تداوم روند صعودی

این روزها قیمت محصولات کامودیتی در بازارهای جهانی سیگنال های مثبتی را به شرکت های کالایی ارسال می کند که همین موضوع  دلیلی بر رشد قیمت سهام این شرکت ها است. امروز هم این شرکت ها بیشترین نقش را در روند صعودی شاخص بازی کردند. در عین حال، عملکرد ماهانه برخی شرکت‌ها نیز مطلوب به نظر می رسد و عامل حمایتی قدرتمندی در روند صعود قیمت سهام به شمار می رود. در کنار این عوامل، سود تقسیمی شرکت ها در مجامع، یکی از مواردی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد  و طی ماه‌های آینده به اوج خود می رسد. بر این اساس شرکت‌هایی با نسبت قیمت به درآمد جذاب بر اساس سودآوری ۹۷ و همچنین انتظار تداوم سودآوری در سال ۹۸ می‌تواند در این لیست قرار گیرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز