خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد:

تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند/ رصد روزانه وضعیت فرودگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۸۲۹

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از عملیاتی بودن تمام فرودگاه های کشور با وجود بارندگی‌های شدید و شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرشید گلیج با اعلام این خبر گفت: پیرو ارسال اخطاریه‌های سازمان هواشناسی به فرودگاه‌ها و طی تماس تلفنی در اولین ساعات روز دوشنبه با مدیران فرودگاه‌های متأثر از نزولات آسمانی، گزارش آخرین وضعیت فرودگاه‌های مذکور استعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به وضعیت جوی و تداوم و شدت بارش‌ها، بررسی شرایط موجود و پیش رو با اتخاذ تدابیر لازم به فرودگاه‌ها اعلام شد و ضمن تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر جهت مواجهه با حوادث غیرمترقبه احتمالی و لغو تمام مرخصی‌های مدیران فرودگاه‌ها، توصیه‌های لازم بر اساس وضعیت پیش بینی شده و به تفکیک فرودگاه‌ها، مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی و تغییر مسیر پروازهای مسافری برخی از فرودگاه‌های مقصد به سمت فرودگاه اصفهان به عنوان فرودگاه احتیاطی، کمیته عملیات اضطراری فرودگاه اصفهان نیز در واپسین ساعات روز گذشته دوشنبه برگزار شد و تمهیدات لازم برای پذیرش، پذیرایی و اسکان مسافران پروازهای مذکور پیش بینی شد.

گلیج اضافه کرد: رصد روزانه وضعیت فرودگاه‌های کشور به طور روزانه تا عادی شدن شرایط در دستور کار دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قرار دارد و مطابق دستورالعمل فرودگاه‌های معین، تمام فرودگاه‌ها در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: تا لحظه مخابره این خبر با وجود حاکم بودن شرایط جوی نامساعد و بارندگی‌های شدید، به دلیل انجام اقدامات پشیگیرانه و تلاش شبانه روزی همکاران حوزه عملیات هوانوردی و فرودگاهی، تمام فرودگاه‌های کشور به عنوان شریان‌های حیاتی امداد رسانی، عملیاتی است و وقفه‌ای در ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایجاد نشده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل یادآور شد: فرودگاه‌های گرگان و خرم آباد با توجه به آبگرفتگی و ورود سیلاب عملیاتی هستند و تمام پروازهای برنامه‌ای و امداد و نجات از این فرودگاه‌ها در حال انجام است.

گلیج با بیان اینکه به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل های اطراف فرودگاه بجنورد تمهیدات و تجهیزات لازم برای کنترل و هدایت سیلاب ورودی به کانال‌های فرودگاهی پیش‌‌بینی شده است، اظهار داشت: مدیران فرودگاه‌ها ضمن مستند سازی اقدامات انجام شده، ملزم به برآورد خسارت‌های احتمالی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز