خبرگزاری کار ایران

آمار معاملات فرابورس مشخص کرد؛

بازدهی ۱۰۶ درصدی آیفکس در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۸۲۴

آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که شاخص کل فرابورس در سال ۹۷ با ثبت رشد ۱۱۶۱ واحدی به میزان ۱۰۶ درصد بازدهی را به ثبت رسانده است.

به گزارش ایلنا، نگاهی به عملکرد بازارهای معاملاتی فرابورس در سال گذشته نشان می‌دهد طی ۲۴۱ روز معاملاتی تعداد ۱۷۰ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ورقه بهادار در ۲۴ میلیون و ۷۱۹ هزار نوبت به ارزش ۱۰۱۷ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.

میانگین حجم معاملات

این در حالی است که میانگین ماهانه حجم معاملات فرابورس در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ورقه و میانگین ارزش ماهانه معاملات ۸۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و نیز میانگین روزانه حجم معاملات فرابورس در سال گذشته ۷۰۶ میلیون ورقه و میانگین ارزش ماهانه معاملات ۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

شاخص کل فرابورس هم که معاملات فروردین ماه سال ۹۷ را از ارتفاع ۱۰۹۷ واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۱۶۱ واحدی، ۱۰۶ درصد افزایش را به ثبت رساند و در پایان این سال به ارتفاع ۲۲۵۸ واحد رسید.

بازار اول و دوم

همچنین بازار اول فرابورس در سال گذشته تغییر مالکیت ۱۹ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۶۸ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۲۸ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۷۵ و ۱۶۸ درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۱۰۰ و ۱۴۸ درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با سال ۹۶ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز