خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در جلسه ستاد مدیریت بحران:

سدها باعث نجات شهرها شدند/۶۵ روستا با تانکر و ۲ روستا آب بسته‌بندی دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۶۱

اردکانیان گفت:به دلیل وجود همین معدود سدها امروز ما فقط خسارت مالی داریم. وقتی دبی ۵۰۰ متر مکعب آب بر ثانیه تبدیل به ۲۰ متر مکعب می‌شود، این درس را به ما می‌دهد که اصلی‌ترین کاربرد سدها کنترل سیل است. پس ما باید پروژه‌های نیمه‌تمام سدها را هرچه زودتر به اتمام برسانیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اردکانیان وزیر نیرو در جلسه ستاد مدیریت بحران درخصوص فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: در بخش آب استان گلستان ۷ شهر و ۳۵۵ روستا، استان مازندران ۹ شهر و ۲۶۰ روستا، استان لرستان ۲ شهر و ۶۰ روستا آسیب دیده‌اند. اما با همت پرسنل این وزارتخانه اکنون فقط ۶۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و ۲ روستای دیگر نیز با آب بسته‌بندی تأمین می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما در استان گلستان کمبود خودروهای لجستیکی و تجهیزات فنی و پیشرفته روز است اما این مشکل را در استان خوزستان نداشتیم زیرا خود وزارتخانه به قدر کافی این امکانات را دارد و سیستم‌های هشدار سیل را از سال‌ها قبل مستقر کرده ضمن آنکه با استفاده از تکنولوژی ما بارش را تبدیل به روان‌آب می‌کنیم.

اردکانیان افزود: آنچه مهم است استفاده از مدل‌های ریاضی معتبر در کنترل سیل است. خط قرمز ما جان مردم است. ضمن آنکه ما امروز صبح یک تیم به سرپرستی معاون آب به اهواز اعزام کردیم تا برای اطمینان بیشتر و نظارت بر سدها آنجا مستقر باشند.

وزیر نیرو درخصوص سیل گلستان و مازندران گفت: به دلیل وجود همین معدود سدها امروز ما فقط خسارت مالی داریم. وقتی دبی ۵۰۰ متر مکعب آب بر ثانیه تبدیل به ۲۰ متر مکعب می‌شود، این درس را به ما می‌دهد که اصلی‌ترین کاربرد سدها کنترل سیل است. پس ما باید پروژه‌های نیمه‌تمام سدها را هرچه زودتر به اتمام برسانیم. ضمن آنکه پروژه‌های زه‌کشی که در سفر اخیر شما به گرگان ۲۵ هزار هکتار آن افتتاح شد نقش مهمی در کاهش خطرات سیل داشته و باعث نجات اراضی کشاورزی شده است.

اردکانیان در جواب به سؤال جهانگیری درخصوص آخرین وضعیت حل مشکل برق در استان‌های سیل‌زده گفت: تمام مدیران در ۲۵ استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و برای حل این مشکل تمام تلاش خود را می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال رئیس جمهور مبنی بر عدم انتظار مردم از جاری شدن سیل در خیابان اصلی شهر گفت: ما خیابان‌ها را برروی رودخانه‌ها ساختیم و مطابق قانون مصوب سال ۱۳۴۸ که قانون مادر محسوب می‌شود، هرگونه ساخت و ساز و فعالیت عمرانی در حریم رودخانه‌ها باید با اجازه وزارت نیروی باشد که متأسفانه این عمل صورت نگرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز