خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران:

تمام پرسنل کشتی غرق شده در بندر شهید رجایی سالم هستند / علت سانحه عدم هماهنگی در بارگیری کانتینرها بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۰۶۳

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: علت وقوع حادثه ای که صبح امروز منجر به غرق شدن یک فروند کشتی کانتینری شد عدم هماهنگی در بارگیری بوده است که خوشبختانه تمام عوامل کشتی سالم هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی حق شناس در جمع خبرنگاران درباره سانحه صبح امروز که منجر به غرق شدن کشتی کانتینری در یکی از بنادر جنوب کشورمان شد، گفت: یک فروند کشتی 90 متری با 153 کانتینر در اسکله 25 شهید رجایی صبح امروز شاهد 9 دچار سانحه شد .

وی در باره علت این سانحه گفت: معمولا در کشتی‌ها افسر اول نقشه ای برای بار گیری کانتینتر ها دارد که آن را به عوامل بندر و کشتی ارایه می دهد بازبینی از کدام نقطه انجام شود.

وی گفت: گویا عدم هماهنگی ها در بارگیری بین پیمانکار تخلیه و بارگیری مستقر در بندر و عوامل کشتی این سانحه رخ می دهد ارتفاع این کشتی 25 متر است و این اسکله 17 متر عمق دارد و در حال حاضر بخشی از کشتی در کف دریا و بخشی دیگر خارج از سطح دریا است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر عملیات خارج سازی کانتینر را شروع کرده ایم و به زودی تمام بار کانتینر خارج می شود.

حق شناس ادامه داد: این کشتی کوچک 14 پرسنل هندی داشت که خوشبختانه همه آنها سالم هستند و تنها یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است.

وی ادامه داد: این کشتی تحت پرچم کوموروس بوده است و میزان خسارت برآورد شده را شرکت بیمه ای باید اعلام کنند و هنوز میزان خسارت اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز