خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

حذف پرداخت نقدی عوارض در چهار آزادراه از ۲۸ اسفند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۸۲

معاون ساخت بزرگراه‌های کشور تاکید کرد: طرح عوارض الکترونیکی خودروها از روز ۲۸ اسفند در چهار آزادراه اصلی کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدحسین میرشفیع با اعلام این خبر گفت: صورت جلسه نهایی طرح عوارض الکترونیکی خودروها (ETC) امروز به امضای دستگاه‌های اجرایی دخیل رسید و مقرر شد از روز ۲۸ اسفند، در چهار آزاد راه تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان، ایستگاه‌های اخذ عوارض سنتی که موجب اخلال در ترافیک و بروز حوادث رانندگی می‌شد جمع‌آوری و غیرفعال شود.

وی با بیان اینکه تا تابستان آینده تمام عوارضی‌های جاده‌های سراسر کشور جمع‌‌‌‌آوری شده و عوارض جاده‌ای از طریق سامانه دوربین محاسبه و به انواع روش‌های الکترونیکی پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: مردم می‌توانند عوارض خودروی خود را از طریق اپلیکیشن‌های مالی نظیرآپ و اپلیکیشن‌های بانکی خود، همچنین از طریق اتصال پلاک خود به سیم کارت یا حساب بانکی خود پرداخت کنند.

معاون ساخت بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در این طرح، خودروها با سرعت معمول از گیت‌های محاسبه عوارض عبور کرده و پلاک عقب و جلوی خودروها بعد از تطبیق به سامانه مرکزی عوارض منتقل می‌شود و دیگر نیاز به توقف، پرداخت و حرکت مجدد برطرف می‌شود ضمن اینکه این عوارض قابل پرداخت در توقفگاه‌های بین راهی نیز هست.

میرشفیع ادامه داد: رانندگان خودروها باید در یک زمان مقرر عوارض مربوطه را بپردازند و در غیر این صورت، سامانه راهور نیروی انتظامی پیامک اخطاری به مالک خودرو ارسال کرده و در صورت عدم پرداخت، این خودرو جریمه می‌شود.

وی اضافه کرد: دوربین‌های به کار رفته در این طرح از جدیدترین فناوری‌ها برخوردارند و امکان هیچ گونه اشتباه یا سو استفاده و تخلفی در آن‌ها متصور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز