خبرگزاری کار ایران

کاردار سفارت سوریه در ایران:

تعرفه تجاری ایران و سوریه به صفر می‌رسد/ اولویت مقامات سوری، بازسازی کشور از سوی ایرانی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۶۳

کاردار سفارت سوریه در ایران گفت: سوریه نیازمند ده‌ها میلیارد دلار سرمایه برای بازسازی است. ما از تمام شرکت‌های ایرانی در فرآیند بازسازی دعوت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی السید احمد کاردار سفارت سوریه در ایران در جلسه هم‌اندیشی تجار سوریه با اعضای اتاق تعاون ایران اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ما به عنوان جمهوری عربی سوری و جمهوری اسلامی ایران در بازسازی خسارت‌ها شریک هستیم و خون شهدای ما در سوریه با هم درآمیخته است.

وی تاکید کرد: شایعاتی که در زمینه بهره‌برداران پس از جنگ سوریه وجود دارد را قویاً تکذیب می‌کنم این مسئله که بهره‌برداران از گروه‌ها و کشورهایی هستند که در جنگ تکفیری هم‌پیمان داعش بوده‌اند صحت ندارد. ما در تلاش هستیم تا روابط‌مان با ایران را که از دیرباز و پیش از جنگ وجود داشته تحکیم کرده و از این همکاری حمایت می‌کنیم.

السید احمد تصریح کرد: در حال حاضر سوریه نیازمند کمک است و ما از شرکت‌های ایرانی در بخش دولتی و خصوصی برای فعالیت در بازسازی این کشور دعوت می‌کنیم. سوریه نیازمند ده‌ها میلیارد دلار سرمایه برای بازسازی است. ما از تمام شرکت‌های ایرانی در فرآیند بازسازی دعوت می‌کنیم.

وی افزود: امروز دوره سوم از گفت‌وگوهای تجاری سوریه با ایران است، دوره اول آن در سال 2008 و دوره دوم آن در زمان سفر آقای جهانگیری با تیم تجاری ایران با سوریه بود که در این دیدار 18 تفاهم نامه در دمشق امضا شد که یکی از این توافقنامه‌ها در زمینه راه‌آهن بود که با وزارت مسکن بسته شد.

کاردار سفارت سوریه در ایران خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی تاسیس و ایجاد راه دریایی و زمینی هستیم. راه فعلی از راه عراق و اردن است روابط اقتصادی دو کشور در حد روابط سیاسی آنها نیست و حجم این روابط بسیار کم است. وظیفه و نقش تجار دو کشور این است که این روابط را بالاتر ببرید.

وی افزود: مشکل تامین مالی صادرات، مشکلی جدی‌ای است ما به دنبال گشایش بانک‌های مشترک برای تبادل ارزهای محلی برای تجارت هستیم تا با ریال ایرانی و لیر سوری تجارت کنید. این حق ما است که تبادل اقتصادی را طبق خواست خودمان انجام دهیم.

السید احمد با اشاره به تعرفه‌های گمرکی اذعان داشت: در زمینه تعرفه‌های گمرکی ما تلاش می‌کنیم این تعرفه‌ها را از 4 درصد به صفر برسانیم و امیدواریم این کار رقم بخورد.

وی عنوان کرد: ایران درزمینه‌های اقتصادی، علمی و پژوهشی بسیار پیشرفته است و ما امیدواریم از تجارب موجود استفاده کنیم و مهارت‌های مشترک را بین دو کشور به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز