خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام:

70 هزار نفر از جمعیت ایلام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند / 30 هزار نفر در صف پیوستن به نهادهای حمایتی/ سرمایه‌گذاری در ایلام را هزینه ندانیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۳۵

استاندار ایلام با بیان اینکه از 600 هزار نفر جمعیت این استان 50 هزار نفر عضو کمیته امداد، 20 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: ایلام امن‌ترین مسیر اتصال به خاورمیانه است و نباید سرمایه‌گذاری در این استان را هزینه بدانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سلیمانی در مراسم اهدای 80 هزارمین اسناد املاک علوی با بیان اینکه استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس هدف اول و آخر جنگده‌های عراق بود گفت: توپخانه عراق به طور کامل در تمام خاک ایلام مسلط بود به طور مرتب ایلام مورد بمباران قرار می‌گرفت.

وی افزود: از جمعیت آن دوره ایلام که 250 هزار بود 3 هزار شهید و 12 هزار جانباز بر جای ماند.

وی تاکید کرد: در آن دوره امکان اجرای هیچ فعالیت عمرانی در استان وجود نداشت و بارها مرز ایلام توسط عراقی‌ها تصرف و دوباره به کشور برگردانده شد.

وی ادامه داد: الان هم سرزمین ایلام خدمت‌گزار نظام است و 220 هزار بشکه نفت از ایلام تولید و در اختیار پالایشگاه‌ها قرار می‌گیرد و 65 درصد زوار اربعین از ایلام عبور می‌کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرزداری غیرتمندانه و دفاع مردم ایلام زبانزد همه است گفت: هر چند ایران پتانسیل‌های بسیار زیادی برای توسعه و سرمایه‌گذاری دارد اما بیکاری در این استان بیداد می‌کنند و از 600 هزار نفر جمیعت این استان، 50 هزار جمعیت تحت پوشش کمیته امداد، 20 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی و 30 هزار نفر هم برای پیوستن به نهادهای حمایتی در صف قرار گرفته‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه ایلام محل اتصال اصلی به خاورمیانه است گفت: در شرایط فعلی ما به بازار خاورمیانه و این مسیر نیاز داریم و از آنجایی که همسایگان ایلام از اهل تشیع هستند خطر گروهک‌های تکفیری در این منطقه بسیار کمتر است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستیم.

وی تاکید کرد: هر چه در ایلام سرمایه‌گذاری شود جزو سرمایه‌گذاری ملی محسوب می‌شود و باید آ‌ن را هزینه بدانیم بلکه آینده‌نگری برای کل کشور و نظام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز