خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توزیع بسته‌های 5 تا 10 کیلویی شکر بین مردم/ ورود دولت به بازار، قیمت‌ها را شکست

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۰۸

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با کمبود شکر در بازار و افزایش قیمت آن دولت به بازار ورود کرد و با توزیع شکر در بین اصناف و فروشگاه‌ها نبض بازار را در دست گرفت و مانع افزایش مجدد قیمت این محصول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با تاخیر در برداشت نیشکر در خوزستان، بازار قند و شکر در کشور دچار تلاطم شد به طوری که شاهد کمبود این محصولات و افزایش روزانه قیمت آن در بازار بودیم. در بسیاری از فروشگاه‌ها این محصولات کم‌یاب شد و پیش‌بینی می‌شد قیمت محصولات صنایع وابسته به شکر هم در همین راستا افزایش یابد.

دولت و وزارت جهاد کشاورزی که مدعی برداشت، تولید و عرضه 230 هزار تن شکر در یک ماه اخیر هستند در تلاش بودند تا با تزریق شکر وارداتی به بازار این مشکل را برطرف کرده و از تلاطم بیشتر و نوسانات قیمتی در بازار پیشگیری کنند.

توزیع شکر توسط دولت بازار را آرام کرد

در این رابطه محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، اظهار کرد: به هر شهر مقادیر زیادی شکر توسط دولت اختصاص داده شده که در حال حمل و انتقال به استان‌ها است. از فردا شکر تعبیه شده در اتحادیه تهران هم دپو می‌شود و به مغازه‌ها برای فروش ارسال خواهد شد.

وی افزود: این شکرها به صورت بسته‌های 5 تا 10 کیلویی بین مردم توزیع خواهد شد. قیمت شکر و قند بسیار بالا رفته بود اما با اقدامات وزارت‌ جهاد کشاورزی قیمت آن در بازار کاهش خواهد یافت و ما امیدواریم قیمت این اقلام در تهران هم کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به کاهش قیمت قند و شکر در استان‌های مجاور تهران تصریح کرد: قیمت این محصولات در استان قم به شدت افت کرده و با ادامه این تزریق قند و شکر ما شاهد کاهش قیمت در تهران خواهیم بود.

آقاطاهر در رابطه با نوع شکر توزیع شده در بازار تشریح کرد: این شکر که توسط دولت به بازار تزریق شده هم وارداتی و هم تولید داخل است که با هم در بازار توزیع می‌شود. شکرهای ما هم از چغندر قند و هم نیشکر تهیه می‌شود و هم شکر خام وارد می‌کنیم.

با سهمیه شکر دولتی قیمت شیرینی تغییر نخواهد کرد

در آستانه عید نوروز و با افزایش قیمت و کمبود ناگهانی شکر در بازار این احتمال وجود داشت که بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی مانند شیرینی‌پزی‌ها که مستقیم با این کالای اساسی در ارتباط هستند هم قیمت تولیدات خود را افزایش دهند.

در این خصوص علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، اظهار کرد: ما قیمت شیرینی را به همکاران خود ابلاغ کرده‌ایم و تغییری در این قیمت به وجود نخواهد آمد. دولت هم در بین اصناف مختلف شکر توزیع کرده و ما هم شکر سهمیه دولتی را بین اعضای خود تقسیم کرده‌ایم بنابراین هیچ افزایش قیمتی در صنف شیرینی و قنادی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز