خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تاخیر در پرداخت‌ها؛ چالش بزرگ تجدیدپذیرها

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۸۳۳

عضو هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی گفت: ماه به ماه قبوض برق مردم در طول سال دریافت می‌شود ولی متاسفانه عوارض برق از قبوض برق تفکیک نشده و پولی به تجدیدپذیرها تعلق نمی‌گیرد.

محمد حسن غفوری عضو هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره علت تاخیرها در پرداخت بهای برق تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر اظهار داشت: متاسفانه نیمی از مشکل پرداخت‌ها مربوط به پروسه داخلی وزارت نیرو است. ماه به ماه قبوض برق مردم در طول سال دریافت می‌شود ولی متاسفانه عوارض از قبوض برق تفکیک نشده و پولی به تجدیدپذیرها تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: بدین صورت که در سال 96 و تا انتهای ماه دهم سال 97 تنها نیمی از عوارض پرداخت شده است.

غفوری تاکید کرد: با وجود اینکه در نمایشگاه تجدیدپذیر در ابتدای اسفندماه سال 97 تعداد 75 شرکت بخش خصوصی خواستند که تفکیک انجام شود و قول داده شد که پس از نمایشگاه نامه تفکیک به بانک مرکزی ارسال شود، متاسفانه تاکنون در صدور نامه تفکیک، تعلل شده است.

وی یادآور شد: کمترین انتظار بخش خصوصی و انجمن‌های مرتبط با تجدیدپذیر این است که مشکل درون خود وزارت نیرو حل شود. مشکل دوم پرداخت‌ها، تاخیر سازمان برنامه و بودجه در تخصیص است که سال گذشته نیز  شاهد تاخیر در تخصیص‌ها بودیم، امیدواریم در سال جدید این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز