خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر در گفت‌وگو با ایلنا:

آینده مبهم تجدیدپذیرها / احتمال توقف توسعه در صورت عدم تامین مالی

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۱۶

عضو کارگروه ترویج و فرهنگسازی انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: برنامه توسعه ما 60 مگاوات بوده که فقط توانستیم یک مگاوات را اجرایی کنیم. با این وضعیت ما ادامه نمی‌دهیم تا تکلیف پرداخت‌ها مشخص شود.

نگین بهشت کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره پرداخت‌های تولیدکنندگان برق از تجدیدپذیرها اظهار داشت: در حال حاضر مشکل ما تاخیر شدید در پرداخت‌ها است و آخرین پرداختی همه شرکت‌ها مربوط به مرداد ماه است و پس از آن پولی به تولیدکنندگان داده نشده است.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان با سرمایه گذاران خارجی کار کرده‌اند و تاخیرها  توجیه اقتصادی را دچار مشکل کرده است، حتی از عهده مخارج جاری و تعمیرات و نگهداری پروژه‌ها برنمی‌آییم.

عضو کارگروه ترویج و فرهنگسازی انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: منابعی که برای برق تجدیدپذیر تخصیص داده شده از محل عوراض برق است و در بودجه هم مشخص است مردم نیز پول برق خود را پرداخت کرده و منابع موجود است اما متاسفانه پروسه تخصیص پیچیده است و به همین خاطر با تاخیر مواجهیم.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به خاطر عدم پرداخت‌ها به مشکل برخورده است، گفت: مثلا برنامه توسعه ما 60 مگاوت بوده که فقط توانستیم یک مگاوت را اجرایی کنیم با این وضعیت ما کار را ادامه نمی‌دهیم تا تکلیف پرداخت‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز