خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژی:

دشمن به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی است/ اجرای پروژه فروش نفت و سرمایه‌گذاری‌ها نشانه شکست دشمن است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۷۳

رییس کمیسیون انرژی با بیان اینکه اجرای پروژه فروش نفت و سرمایه‌گذاری‌ها نشانه شکست دشمن است، گفت: سهم خوزستان از توسعه میادین پنج میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بیدبلند اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان، توسعه میادین نفتی مشترک ایران و عراق و احداث مجتمع‌های پتروشیمی تماما بیانگر توجه به استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فریدون حسنوند در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک اظهار داشت: در آ‌ستانه دهه پنجم انقلاب هستیم دهه‌ای که تمام توان دشمن جهت انزوا و فروپاشی یک نظام مقدس به کار گرفته شده تحریم و تهدید و جنگ اقتصادی به منظور تسلیم شدن مردم در دستور کار دشمن است. تحریم و حمله ناجوانمردانه برای تسلیم ملت ایران در دستور کار است و نوک حمله نیز علیه وزارت نفت جایی که اقتصاد و توان فنی مردم و تولید و اشتغال و عمران و آبادانی بر عهده آن است قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال سست کردن اراده و توقف انقلاب اسلامی در چهل سالگی است تا انقلاب و مردم نامشان پرآوازه نباشد اما با وحدت مسئولین و مردم و هدایت رهبری امروز تحریم در دستان مردم ایران در حال فشرده شدن است.

وی ادامه داد: بنا داشتند نفت ایران را در نوامبر به صفر برسانند اما افتتاح امروز (پتروشیمی اندیشمک) نشان دهنده شکست سیاست‌های آمریکا است اجرای پروژه و فروش نفت و سرمایه‌گذاری نشانه شکست دشمن است.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تضعیف مدیران و دلسردی مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام است اما باید گفت هر کس دغدغه انقلاب و مردم را دارد با تفکر مردمی و عزم جهادی باید گام بردارد.

حسنوند با بیان اینکه فرمانده کاروان برای مقابله با دشمن رهبری و فرمانده جنگ اقتصادی نیز رئیس جمهور است گفت: قوای مقننه و قضائیه در کنار مردم هستند تا انقلاب متوقف نشود و با شتاب مسیر خود را طی  کند.

وی با بیان اینکه عدم ارائه اطلاعات در زمینه دور زدن تحریم به معنای تزلزل نیست گفت: این روند به معنای حفظ اطلاعات و اسرار نظام است تا دشمن نداند که ما به چه شکل نفت می‌فروشیم و پروژه‌ها چگونه اجرا و سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه تعامل بین دستگاه‌ها برای خوزستان در دستور کار توسعه میادین نفتی است، افزود: سهم خوزستان از توسعه میادین پنج میلیارد دلار  در نظر گرفته شده است.  چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بیدبلند اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان، توسعه میادین نفتی مشترک ایران و عراق و احداث مجتمع‌های پتروشیمی تماما بیانگر توجه به استان خوزستان است.

حسنوند ادامه داد: ارتقای دو به سه درصد از درآمدهای نفتی برای خوزستان و تصویب چهار درصد همه پروژه‌‌ها برای خدمات اجتماعی نگاه ویژه‌ای است که وزارت نفت به مناطق نفت‌خیز دارد.

وی یادآور شد: ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه غرب و شرق کارون سهمی است که برای خوزستان توسعه یافتگی را به دنبال دارد.

وی گفت: امروز باید گفت که خوزستان و نفت رابطه صد ساله دارند نفت در عمق وجود خوزستان است  متعلق به خوزستان نیست بلکه هدیه خوزستان به همه کشور برای توسعه و استقلال است.

نماینده مردم اندیمشک خاطرنشان کرد: خوزستان زخم خورده دفاع مقدس است و فراز و نشیب‌هایی داشته است اما می‌شود آن را ترمیم کرد.

وی از وزیر نفت خواست: توسعه قلعه نار و بالا رود همچنین اکتشاف نفت در دشت لاله در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز