خبرگزاری کار ایران

امروز و با حضور زنگنه؛

احداث اولین طرح تولید «اتیلن اکساید» در خوزستان کلنگ زنی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۳۳

مراسم کلنگ زنی پتروشیمی اندیمشک، امروز پنجشنبه ۱۶ اسفند، با حضور وزیر نفت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، طبق برآوردهای صورت گرفته مدت زمان اجرای  پروژه اولین طرح تولید «اتیلن اکساید» در اندیمشک 36 ماه خواهد بود و ۳۸۸ میلیون دلار جهت هزینه ساخت و بهره برداری آن پیش بینی شده‌است.

ظرفیت تولید این پتروشیمی ۲۰۰ هزار تن در سال است، سرمایه‌گذاری‌ مولد، تکمیل زنجیره ارزش، توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و اشتغال‌آفرینی پایدار از جمله دستاوردهایی است که می‌توان در این پروژه به آن اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه هدف از ساخت طرح جدید پتروشیمی اندیمشک تکمیل زنجیره ارزش در هلدینگ خلیج فارس است، اعلام کرده : با ساخت پتروشیمی اندیمشک زمینه احداث صنایع تکمیلی پتروشیمی با اشتغال آفرینی پایدار و مولد فراهم خواهد شد .

جعفر ربیعی با اعلام اینکه در طول ۶ سال گذشته تاکنون با توسعه پارس جنوبی ظرفیت تولید اتان و به دنبال آن اتیلن با افزایش قابل توجهی همراه شده است ، تصریح کرده : بر این اساس بخشی از افزایش ظرفیت تولید اتیلن در مسیر خط لوله اتیلن غرب صرف تامین خوراک پتروشیمی جدید اندیمشک خواهد شد .

تولید محصولاتی همچون اتواکسیلات ، گلایکول اتر و اتانول آمین از محصولات تکمیل کننده زنجیره ارزش اتیلن اکساید در مسیر خط لوله اتیلن غرب خواهند بود و با تولید این محصولات در استان خوزستان و استان های همجوار ظرفیت قابل توجهی برای ساخت و تکمیل صنایع پایین دست فراهم خواهد شد.

یادآور می‌شود: پتروشیمی اندیمشک در صورت ساخت و بهره برداری می‌تواند خوراک مورد نیاز تولید محصولات نهایی همچون انواع فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی ، شوینده‌ها ، مواد افزودنی مورد نیاز صنایع نساجی ، سیمان ، شیرین سازی گاز ، صنایع پالایش و پتروشیمی ، انواع رنگ‌های صنعتی و … را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز