خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر صنعت؛

دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۴۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی تفاهمنامه منعقد شده بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه‌ریزی تولید و اشتغال را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

گزارش ایلنا، این تفاهم‌نامه با موضوع برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن آذرماه سال جاری بین این دو دستگاه اجرایی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای ۲۰۶۶ واحد و پیش‌بینی اشتغال برای حدود ۱۳۰ هزار نفر و نیز برنامه توسعه واحدهای موجود، بازسازی و نوسازی ۲۱۶۵ واحد و ایجاد فرصت شغلی به میزان ۵۱ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

همچنین تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود و ایجاد اشتغال برای ۸۷ هزار و ۴۲۹ نفر پیش‌بینی شده است.

براساس این تفاهم‌نامه، یارانه پیش‌بینی شده از محل منابع داخلی بانک‌ها و منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۵۰ درصد برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سه هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی پنج هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

همچنین در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شد ۴۰ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام، ۷۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال به بازسازی و نوسازی و ۹۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی اختصاص یابد.

در این طرح بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صنعت و معدن، سپه، صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و آینده مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز