خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

آغاز ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول / پیشرفت فیزیکی 80 درصدی واحدهای شهری مناطق زلزله زده کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۴۲

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول و تحت پوشش بهزیستی آغاز شده است گفت: ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی کرمانشاه تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا علیرضا تابش، در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرها ویژه معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق این تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول و تحت پوشش بهزیستی را آغاز می‌کنیم، گفت: با همکاری سازمان بهزیستی عملیات احداث 20 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت ویژه معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی در این تفاهم‌نامه شامل معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبود یافتگان هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در گذشته هم تفاهم‌نامه‌ای با بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر از دو معلول در دست اجرا داشتیم گفت: در آن تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان، واحدهایی احداث و به مخاطبان طرح تحویل داده شد.

وی افزود: تاکنون عملیات  ساخت 6600 واحد مسکونی برای خانواده‌ای دارای معلول آغاز شده که بیش از 3500 واحد تکمیل شده است همچنین در شهرها عملیات اجرایی 7700 واحد در شهرها آغاز شده است که بیش از 3700 واحد آن تکمیل و به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی تحویل شده است.

تابش ادامه داد: امروز هم در تکمیل آن اقدامات تفاهم‌نامه‌‌ای با بهزیستی برای احداث 20 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی منعقد شد.

تابش افزود: به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی برای واگذاری این واحدها 25 میلیون تومان وام کم بهره و شش میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه دو طرح ساخت مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان هم در حال اجرا داریم اظهار داشت: با همکاری کمیته امداد ساخت 10 هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان را آغاز کرده‌ایم که برای هر واحد 50 میلیون تومان وام کم بهره و بلاعوض به خانواده‌های واجد شرایط داده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در سیستان و بلوچستان هم ساخت 12 هزار واحد مسکونی را با مشارکت کمیته امداد آغاز کرده‌ایم که مخاطبان این واحدهای مسکونی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی هستند.

تابش درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در بخش روستایی پیشرفت کار 95 درصد و در شهرها پیشرفت کار 80 درصد است.

وی ادامه داد: در روستاها  ساخت 25 هزار واحد مسکونی را شروع کرده‌ایم که پیشرفت فیزیکی 95 درصدی دارد و در شهرها هم 12 هزار و 48 واحد مسکونی در حال ساخت است.

تابش تاکید کرد: پایان سال آینده تمام واحدها به مردم تحویل داده می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جاماندگان از بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نگران نباشند گفت: آنهایی که تاکنون برای احداث واحد تخریب شده خود در مناطق زلزله زده اقدام نکردند نگران نباشد هم وام آنها و هم مصالح رایگان و ارزان قیمت آنها محفوظ است و هر زمان که مراجعه کنند می‌توانند از این امکانات برای بازسازی منازل خود اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اچرا پس از بیش از یک سال از وقوع زلزله هنوز هم عده‌ای در چادرها زندگی می‌کنند، گفت: ظرفیت شهر پس از شروع بازسازی‌ها به دو برابر برای اسکان رسیده است در حالی که در شهر 4 هزار واحد تخریب شده بود امروز 12 هزار واحد در حال ساخت است و این نشان می‌دهد که بسیاری‌ها در حال ساخت خانه‌های دوطبقه و بیشتر به جای یک طبقه هستند. عده‌ای که در چادر زندگی می‌کنند یک طبقه از واحد خود را ساخته‌‌اند و در حال ساخت طبقه دوم هستند.

تابش تاکید کرد: ‌اما عده‌ای دیگر از مستاجرین هستند که در چادر زندگی می‌کنند برای آنها هم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و به زودی صاحب مسکن می‌شوند. واگذاری زمین به مستاجران برای ساخت مسکن بر عهده استانداری بوده است و به محض اینکه استانداری اراضی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد بنیاد مسکن عملیات ساخت را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین از آغاز ساخت صد هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: برای ساخت 30 هزار واحد مسکونی اراضی تامین شده است و باید سازمان ملی زمین و مسکن مابقی اراضی را در اختیار بنیاد قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز