خبرگزاری کار ایران

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

کاهش 86 درصدی میزان فلرینگ فازهای 20 و 21

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۴۱۷

فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در زمینه کاهش میزان فلرینگ موفق به ثبت یک رکورد در میان پالایشگاه‌هایی که در چند سال‌های اخیر به بهره برداری رسیده‌اند، شده است.

هادی چابوک مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تغییرات و بهبود شرایط در فازهای 20 و 21 از زمان تحویل پالایشگاه در سال جاری گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی میزان فلرینگ گاز اسیدی در حال حاضر به صفر رسیده است و میزان متوسط  SO2 Emissioning نیز حدود 85 کاهش یافته است.

وی افزود: میزان بازدهی واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه هشتم نیز با بهینه سازی صورت گرفته به میزان طراحی 95.5 درصد رسیده است.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد واحدهای تولید گوگرد این پالایشگاه توسط مجری طرح راه اندازی شده است، هم اکنون با تغییرات فرآیندی با همان 2 واحد کل گازهای اسیدی پالایشگاه را بازیافت می‌کنیم.

چابوک در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص کاهش میزان کل فلرینگ فازهای 20 و 21 اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا راه اندازی کمپرسورهای احیای اتان، بهینه سازی مصرف Sweeping/purging gas و لاین آپ گاز فلش واحدهای شیرین سازی گاز و اتان به بویلرها صورت گرفته است.

وی افزود: رفع نشتی داخلی شیرهای اصلی بر مسیر فلر از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کاهش فلرینگ فازهای 20 و 21 است. مجموعه این اقدامات باعث کاهش 86 درصدی میزان فلرینگ پالایشگاه هشتم شده است که به نوبه خود یک رکورد در میان پالایشگاه‌های تازه راه اندازی شده در پارس جنوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز