خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

نقش ۹۶ درصدی بنگاه‌های خرد در اقتصاد در مقابل نقش نیم درصدی بنگاه‌های بزرگ/ از کسب و کارهای منطقه‌ای حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۶۱

معاون وزیر تعاون در امور کارآفرینی و توسعه اشتغال با بیان اینکه ۹۶ درصد بنگاه‌های کشورمان به هیچ شبکه کسب و کار متصل نیستند و سهم بنگاه‌های بزرگ در اقتصاد نیم درصد است گفت: شرایط تحریم بهترین فرصت برای رونق کسب و کارهای منطقه‌ای است و از این نوع کسب و کارها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عیسی منصوری در اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات با بیان اینکه در شرایط امروز کشورمان نیاز به این داریم که با هم‌افزایی، آرامش در کسب و کار ایجاد کنیم، گفت: امیدوارم حاصل این نشست‌ها توسعه صنعت و اقتصاد باشد و این بسیار ارزشمند است که در کنار صنعت درباره خدمات هم حرف می‌زنیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که سیاستگذاری در کشورمان در حوزه کسب و کار از سوی دولت صورت می‌گیرد و منفعل است و دولت هم تنها به پرداخت وام اکتفا می‌کند و از این طریق نقش خود را در فعال‌سازی کسب و کار ایفا می‌کند و وارد حوزه‌های دیگر نمی‌شود.

معاون وزیر تعاون در امور کارآفرینی و توسعه اشتغال با تاکید بر اینکه در اغلب کسب و کارهای کشورمان در یک طرف دولت و در طرف دیگر بخش خصوصی قرار دارد، اظهار داشت: این یک رفتار مرسوم در کسب و کار ایران است در حالی که در کشورهای توسعه یافته در تمام کسب و کارها، در دو طرف بخش خصوصی قرار گرفته است اما نظام اشتغال در ایران از این جنس نیست.

منصوری تاکید کرد: نتیجه این سیاستگذاری را در کاهش سهم بنگاه‌های بزرگ و متوسط در کسب و کار می‌بینیم به طوری که سهم بنگاه‌های بزرگ در اقتصاد کشور نیم‌درصد، سهم بنگاه‌های متوسط کمتر از نیم درصد، سهم بنگاه‌های کوچک ۲.۵ درصد است اما در مقابل بنگاه‌های خرد سهم ۹۶ درصدی در اقتصاد دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارآفرینی و توسعه اشتغال ادامه داد: در حالی که بنگاه‌های متوسط در ایران سهم کمتر از نیم درصدی در اقتصاد دارند، در تمام دنیا بنگاه‌های متوسط محل اتصال به بازارهای جهانی هستند و دولت هم در ایران نقشی از اتصال بنگاه‌های متوسط به بازارهای جهانی ندارد.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته نتیجه مطالعاتی که در حوزه کسب و کار انجام شد این بود که ۸۸ درصد بنگاه‌های ما به هیچ شبکه کسب و کاری متصل نیستند و پس از آن مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، نشان داد این ۸۸ درصد به ۹۶ درصد رسیده است. هرچند اخیراً بهبودی در این آمار و ارقام داشتیم اما هنوز هم با ایده‌آل‌ها بسیار فاصله داریم.

منصوری تاکید کرد: معتقدم در شرایط تحریم باید از کسب و کارهای منطقه‌ای حمایت کرد و در حال حاضر ۲۲ تا ۳۰ رشته را شناسایی کردیم که قابلیت ورود به بازارهای منطقه‌ای و رونق در این حوزه را دارند. مانند صنعت سنگ‌های تزئینی که پس از افزایش نرخ ارز رونق گرفت.

معاون وزیر تعاون با تاکید بر اینکه نقش دولت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، گفت: دولت باید شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی در دو طرف کسب و کار قرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز