خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

افزایش پنج هزار تنی واردات گوشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۱۹۵

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۷ هزار تن گوشت وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در ماه‌های اخیر بازار گوشت کشور ملتهب شده و با جهش قیمت همراه بوده است، اما هنوز هیچ دلیل قانع کننده‌ای در مورد ریشه این موضوع ارایه نشده است. در حالی که برخی‌ها قاچاق گوشت را عامل افزایش قیمت می‌دانند، ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا، معتقد است قاچاق گوشت تنها یک درصد از نیازهای مصرفی جامعه را تشکیل می‌دهد.

بر اساس آمار موجود سالانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور مصرف می‌شود که از این رقم بیش از 100 هزار تن آن از طریق واردات و 900 هزار تن هم از محل تولید داخل تامین می شود.

چندی پیش، دادستان بندرعباس اعلام کرد 17 هزار تن گوشت قرمز در گمرک بندر شهید رجایی دپو شده است؛ درحالی که این رقم  معادل 17 درصد واردات سالانه گوشت قرمز است که وارد کنندگان به طمع بهرمندی از معافیت جدید گمرکی که دولت برای ورادات گوشت قرمز در نظر گرفته در گمرک ذخیره شده است.

رئیس کل گمرک در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به دپوی گوشت در گمرک گفت: گوشت همیشه از طریق مسیر سبز و با تشریفات گمرکی کمتر از یک روز ترخیص می‌‌شود هر چند که ممکن است مجوزهای دامپزشکی پنج یا شش روز طول بکشد.

وی با رد آمارهای غیرمنطقی قاچاق گوشت از افزایش واردات گوشت خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۷ هزار تن گوشت وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج هزار تن افزایش داشته است.

رییس کل گمرک تصریح کرد: بیشتر گوشت گرم وارداتی از کشورهای اروپایی، مشترک المنافع و استرالیا و واردات گوشت سرد بیشتر از آمریکای جنوبی و بویژه برزیل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز