خبرگزاری کار ایران

مدیر سامانه الکترونیکی انتخابات اتاق بازرگانی:

بحث تقلب در انتخابات مصداق عینی ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۳۰

خیراللهی اظهار داشت: حین رای گیری به هیچ عنوان امکان شمارش و شناسایی میزان آرای کاندیداها وجود ندارد و شمارش آرا با پایان زمان رای‌گیری و اعلام هیئت نظارت و توقف بخش رای‌گیری شروع می‌شود و همه صندوق‌ها به صورت الکترونیکی شمارش آرا شده و تجمیع آرا صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید خیراللهی در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی گفت: انتخابات اتاق با نظارت عالیه صورت می‌گیرد، بعد از اینکه شرایط هر فرد برای رای‌گیری محرز شد یک کارت الکترونیکی با امضای الکترونیکی در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد تا با مراجعه به دستگاه‌ها اقدام به ثبت کدهای مدنظر نمایند.

وی ادامه داد: هر رای دهنده مجاز است که در چهار گروه تخصصی 40 منتخب ثبت رای نماید.

مدیر سامانه الکترونیکی انتخابات اتاق افزود:‌ حین رای گیری به هیچ عنوان امکان شمارش و شناسایی میزان آرای کاندیداها وجود ندارد و شمارش آرا با پایان زمان رای‌گیری و اعلام هیئت نظارت و توقف بخش رای‌گیری شروع می‌شود و همه صندوق‌ها به صورت الکترونیکی شمارش آرا شده و تجمیع آرا صورت می‌گیرد.

وی در خصوص امکان اینکه دستگاه‌ها دچار مشکل فنی شوند، گفت: این تجهیزات دستگاه‌هایی است که دارای گواهینامه‌های امنیتی از آزمایشگاه‌های معتبر کشور است و مراجع نظارتی نیز صحت تاییدیه‌ها اعلام کردند. دستگاه‌ها هیچ حساسیتی بر روی اسامی و کدها ندارند بنابراین امکان تقلب یا خطا وجود ندارد.

وی ادامه داد: ثبت رای و ادبیات بحث تقلب حرف‌هایی است که معمولا در همه انتخابات مطرح می‌شود اما مصداق عینی ندارند و در نهایت هیئت عالی نظارت پس از شمارش آرا نتایج را اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود آنکه هر گونه تبلیغات در زمان رای‌گیری ممنوع است اما در طول خیابان فاطمی برخی افراد اقدام به توزیع برگه‌های تبلیغاتی می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز