خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

انتقال «ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت» به وزارت راه از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۶۹

معاون وزیر راه و شهرسازی از انتقال مدیریت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالهاشم حسن‌نیا در خصوص این خبر گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک دستگاه عملیاتی با انبوهی از وظایف، ماموریت‌ها و فعالیت‌های اجرایی است. اما ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از ماهیت ستادی برخوردار بوده که می‌طلبد با سایر دستگاه‌ها ارتباطات تنگاتنگ برخوردار باشد.

وی افزود: با توجه به تشکیل معاونت حمل‌ونقل در ستاد وزارت راه و شهرسازی، این‌طور استنباط شد که نوع فعالیت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با معاونت حمل‌ونقل همخوانی و نزدیکی بیشتری دارد که بر همین اساس پیشنهاد انتقال ستاد به وزیر راه و شهرسازی داده شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرده است، اظهار داشت: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل‌ونقل واگذار خواهد شد

حسن‌نیا ادامه داد: در راستای هماهنگی و هموارسازی فرایند این انتقال جلسات مختلفی میان مدیران دو بخش برگزار شده و  جلساتی نیز بین معاون حمل‌ونقل و رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور برگزار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرده است، تصریح کرد: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل‌ونقل واگذار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه شورای نگهبان سال ۸۶ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را تأیید کرد  ۲۳ دی همان سال این قانون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. بر این اساس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با سه معاونت توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان فرسوده و صنایع انرژی زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری تشکیل شد اما در نهایت دولت یازدهم روز یکشنبه چهارم مرداد ۹۴ تصمیم به انتزاع ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از نهاد ریاست جمهوری گرفت و با انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی با عنوان مرکز ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرد.

براساس این مصوبه، ستاد مدیریت سوخت با کلیه امکانات، اعتبارات، تعهدات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی مستقر شده تا به طور هماهنگ و منسجم در مجموعه ساختار و تشکیلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط فعالیت نماید.  

وزارت راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری موظف شد در مدت سه ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه، ضمن انجام اقدامات زیر، پیشنهادهای تنقیحی لازم را برای اصلاح یا حذف احکام و مقررات موجود ارائه کند.

الف- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشته و مربوط به دستگاه های خاص است و انتقال آنها به دستگاه مربوط

ب- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه تصمیم گیری و تصویب داشته و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات یادشده و ارائه پیشنهادهای لازم برای تعیین تکلیف آنها به هیات وزیران

ج- احصای وظایف و اختیارات پیش بینی شده در مصوبات و مقررات برای نمایندگان ویژه رئیس جمهوری (سابق) موضوع بند (الف) ماده (۱) و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور

د- کارگروهی مرکب از معاونان ذیربط وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت اجرایی رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری موظفند در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، وضعیت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، مشخص و تسویه کنند و چند روز بعد، این ستاد کار خود را در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آغاز می کند.

با اقدام جدید، ستاد مدیریت حمل‌ونقل  و سوخت کشور قرار است زیر نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز