خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

سککوک می‌تواند نویدبخش تجارت الکترونیک باشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۸۱

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست؛ بلکه دستیابی به رفاه، در جایی افتخار دارد که ناشی از فعالیت‌های مبتنی بر دانش و تحول‌زا باشد.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند با اشاره به لزوم تحول نظام بانکداری کشور گفت: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست بلکه دستیابی به رفاه در جایی افتخار دارد که ناشی از فعالیت‌‌‌‌های مبتنی بر دانش و تحول‌‌‌‌زا باشد که بانک ملی ایران با قدمت و توانمندی بالا و به عنوان یک بنگاه بزرگ باید این تحولات را سرعت بخشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تحول‌زا نباید برای کشور ما به یک آرزو تبدیل شود، اظهار داشت: این فعالیت‌ها باید در کشور عینیت یابد و این در حالی است که امروز باید با رونمایی از تکنولوژی‌های پیشرفته در نظام بانکی به قدمت، بزرگی، مدرن و پیشرو بودن و نیز مشتری مداری افتخار کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مسیر اقتصاد هوشمند، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم به آن قله‌ای که در چشم‌‌‌انداز ترسیم شده است برسیم، باید این مسیر را طی کنیم و آن سرعت‌‌‌بخشی به تحولات و جذب و کاربرد فناوری‌‌‌‌ها در اقتصاد هوشمند است. به طور نمونه، سامانه سککوک می‌تواند نویدبخش تجارت الکترونیک e-commerce به معنای کامل کلمه بوده و مقدمه‌ای بر اقتصاد هوشمند به معنای راهبردی باشد.

دژپسند ادامه داد: اگر بانکداری دیجیتال شکل بگیرد ناخواسته دیگر بخش‌‌‌ها را هم با خود همراه خواهد کرد؛ در واقع اگر بانکداری ما شکل الکترونیک بگیرد اقتصاد ما هم باید به این سمت حرکت کند یعنی به عبارتی می‌‌‌تواند مبنای «بی‌‌‌ تو بی»، «بی تو سی» و «بی تو جی» را نیز ساماندهی کند؛ چراکه بانکداری ما دولتی است، می‌‌‌توانیم بانکداری دولتی را در قالب دولت الکترونیک ببینیم.

دژپسند افزود: بانکداری الکترونیکی می‌‌‌‌تواند در پیوند تجارت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک را محقق کند و در گام بالاتر به اقتصاد هوشمند منتج شود و این چشم‌‌‌انداز در قالب سامانه سککوک محقق خواهد شد که امروز نمایشی کوتاه و نویدبخش از این حرکت را بزرگ شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بانک‌‌‌های کشور از مشکل بالا بودن هزینه‌‌‌‌های بانکی به تبع بالا بودن تعداد شعب در رنج هستند، خاطرنشان کرد: نخستین اثر گسترش بانکداری الکترونیک و سپس دیجیتال، کاهش این هزینه‌‌‌ها است. در اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، موثر و با هدف ارایه می‌‌شود و می‌‌توانیم به یک اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز