خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شبکه علمی ایران:

اتصال شبکه علمی به اروپا/ اتاق بازرگانی و نظام صنفی باید با یکدیگر همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۹۳

رییس هیات مدیره اپراتور شبکه علمی کشور تاکید کرد: در حوزه فناوری اگر مدیران بخش خصوصی با یکدیگر هماهنگ باشند قطعا در اتاق می‌توانند کارهای مثبتی برای این صنعت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سادینا آبایی در نشست خبری راه‌‌‌‌اندازی شبکه علمی ایران، درخصوص کیفیت شبکه علمی کشور گفت: در تمام دنیا یک شبکه علمی وجود دارد. اکنون کشورهای عضو اوپک نیز در حال راه‌اندازی و اتصال به این شبکه بین‌المللی هستند. 

وی افزود: این شبکه کلیه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها و به طورکلی مجموعه‌هایی که به علم مرتبط هستند را از طریق فیبر نوری به یکدیگر متصل می‌کند.

رییس هیات مدیره اپراتور شبکه علمی کشور با بیان اینکه در دنیای امروز سایبری، اطلاعات نادرست زیاد است اما این اپراتور اطلاعات دست اول و صحیح در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، اظهار داشت: طرف دیگر این شبکه، ارتباط صنعت و دانشگاه، دسترسی آزاد و جلوگیری از سرقت علمی است. امیدواریم با مذاکراتی که با دیگر کشورها داریم به شبکه آنها نیز بپیوندیم همانطور که اکنون با اپراتور ژانت اروپا به تفاهم رسیدیم و به آنها متصل شدیم.

آبایی درخصوص حضور شرکت‌های فناوری و آی‌‌‌سی‌‌‌تی در پارلمان بخش خصوصی کشور تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره انتخابات، ۱۰ کاندیدا در گروه‌های مختلف حضور دارند که امیدواریم حداقل پنج نفر از آنها به اتاق راه پیدا کنند. در حوزه فناوری اگر مدیران بخش خصوصی با یکدیگر هماهنگ باشند قطعا در اتاق می‌توانند کارهای مثبتی برای این صنعت انجام دهند.

در ادامه این نشست خبری، محمدحسن مقدم‌فر، معاون اجرایی شبکه علمی ایران خاطرنشان کرد: نظام صنفی باید با اتاق آشتی کند و به جای آنکه رودرروی یکدیگر قرار بگیرند، با همدیگر همکاری کنند. 

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است اما امروز تبدیل به خصولتی شده است، ابراز داشت: کاندیداهای دولتی در آن حضور دارند ما باید خودمان از یکدیگر حمایت کنیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم؛ ضمن آنکه باید بخش خصوصی یاد بگیرد که می‌تواند با بخش دولتی تعامل کند کمااینکه این شرکت نیز با دولت پروژه مشترک را انجام داده و هر دو ذینفع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز