خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

بندر چابهار کم هزینه‌ترین مسیر دسترسی به بازار یک میلیار و 400 میلیون نفری منطقه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۵۰

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: بندر چابهار نزدیک‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر دسترسی به بازار یک میلیار و چهارصد میلیون نفری کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در همایش بین‌المللی توسعه چابهار تصریح کرد: امیدوارم این همایش بتواند به دستاوردهای مثبت و مورد انتظار در کمک به تبدیل منطقه استراتژیک چابهار به پیشران توسعه سواحل مکران و نقش‌آفرینی موثر آن در تقویت پایه‌های نظام توسعه ملی کمک کند.

وی گفت: امروز پیوندهای تمدنی و منافع مشترک در ژئو اکونومیک و ژئوپولوتیک منطقه‌ای پایه‌های محکم و ظرفیت‌های حائز اهمیت برای تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و ایجاد اتحاد اقتصادی مزیت‌آفرین بین ایران، هند و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه است.

مشاور عالی رئیس جمهور ادامه داد: کمتر از دو سال پیش بود که با امضای تفاهم نامه بین روسای سه کشور ایران، هند و افغانستان تلاش برای بهره‌گیری مطلوب از این فرصت‌ها در تحرک جدی در روابط به صورت نهادینه آغاز شد و اراده محکم سیاسی بین سه کشور برای توسعه روابط اقتصادی را جانی دوباره بخشید.

وی گفت: امروز بنده از دیگر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای آسیای میانه و دریای عمان هم دعوت می‌کنم با پیوستن به این توافقنامه ملت‌های خود را در فرصت‌های فراوان اقتصادی و فرهنگی سهیم کنم.

بانک با بیان اینکه چابهار به عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه‌ای، حمل و نقلی و مرکز اصلی کریدور بین المللی بین سه کشور و آسیای میانه است، گفت: چابهار منطقه‌ای ایده‌آل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازارهای مصرف منطقه‌ای به ویژه بازار بزرگ یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری هند، افغانستان و آسیای میانه است که می‌تواند به مرکز منطقه‌ای ترانزیت، انرژی و تجارت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور و صنایع مختلف مزیت گیرنده از جغرافیا و موقعیت منطقه و صنایع بزرگ آب‌بر فرصت‌های بی‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ایجاد کرده است، گفت: قطعاً برنامه‌های توسعه‌ای بندر چابهار  و ظرفیت‌های جدید و تجهیزات به روز این سرمایه‌گذاری‌ها را جذاب‌ترو آسان‌تر خواهاد کرد.

بانک ادامه داد: بندر شهید بهشتی چابهار، بهترین، نزدیک‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر دسترسی کشورهای اقیانوس هند به بازارهای اروپایی و جهانی است که موجبات تسهیل تجارت بین المللی بین کشورهای مختلف حاشیه‌ای اقیانوس آرام با آسیای میانه را فراهم می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز