خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

کریدور شمال - جنوب با محوریت چابهار هزینه و زمان تجارت دریایی با اروپا را 50 درصد کاهش می‌دهد/ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی قائل نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۰۴

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجارت دریایی از کریدور شمال – جنوب با محوریت چابهار هزینه و زمان تجارت دریایی با اروپا را تا 50 درصد کاهش می‌دهد، گفت: تاکنون یک میلیارد دلار در بندر شهید بهشتی سرمایه‌گذاری شده است و در حال حاضر بیش از 60 تقاضای سرمایه‌گذاری با ارزش 2400 میلیارد تومان وصول شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمدعلی موهبتی در همایش بین المللی توسعه چابهار که با حضور 115 مقامات داخلی و خارجی که امروز در حال برگزاری است با بیان اینکه مایه مباهات است که این همایش در پی توافق انامه راهبردی تاسیس دالان حمل او نقل و گذر بین‌آلمللی بین ایران، هند و افغانستان تحت عنوان توافق‌نامه چابهار برگزار می‌شود، گفت: سواحل بکر مکران و نگین آن چابهار دارای پتانسیل‌های بالقوه بسیار زیادی است و برگزاری این نشست‌ها موجب می‌شود نگاه‌ها به این منطقه معطوف شود.

وی ادامه داد: این شروعی متفاوت در برقراری پیوند و گسترش روابط میان کشورهایی با فرهنگ و رسوم مشترک است و این موافقت‌نامه مشارکت‌های جدیدی را بین کشورها رقم می‌زند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جهان امروز جهان گسترش مشارکت‌ها و تعاملات است، گفت: این مشارکت‌ها و تعاملات مبتنی بر اهداف مشترک شکل می‌گیرد و در این رویداد هدف، ایجاد راه‌های جدید و امن برای رسیدن به اتصالی منطقه‌ای و به دنبال آن اتصال به تمام دنیا است که این مشارکت منشا پیشرفت اقتصادی و پیشبرد اهداف توسعه منطقه‌ای خواهد بود.

موهبتی با تایکد بر اینکه در حال حاضر در دنیا بیش از 90 درصد تجارت از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: حمل  و نقل دریایی، بزرگترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین راه تجارت است و توسعه دریامحور و استفاده از ظرفیت‌های دریا در روند توسعه بسیار حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قطعا برقراری این پیوند و ارتباط نه تنها برای این سه کشور هند افغانستان و ایران بلکه برای تمامی کشورهای منطقه فرصت مغتنمی است، گفت: با تحقق اهداف این توافقنامه موانعی پیش روی جریان‌های اقتصادی در سراسر منطقه از بین خواهد رفت و می‌تواند کشورهای آسیای میانه و مرکزی و کشورهای سی آی اس را در منافع این کریدور سهیم کند.

وی گفت: پس از اتصال این کریدور به کریدور بین‌المللی شمال – جنوب، حمل و نقل با آسیای جنوب شرقی، آفریقا و اروپا امکان‌پذیر می‌شود و این مسیر هزینه و زمان تجارت دریایی با اروپا را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

موهبتی با بیان اینکه در اینجا از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنم تا در فراگیر شدن اثرات و بهره‌مندی سراسر منطقه از این رویداد تاریخی مشارکت کنند، گفت: ما هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری با صاحبان سرمایه نداریم و در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری شده و بیش از 60 تقاضای دیگر با 2400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وصول شده که در حال بررسی و بعضا انعقاد قراردادها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز