خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

فرود اولین ایرباس‌های A۳۱۹ ایران‌ایر در فرودگاه امام

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۴۱

اولین فروند از ۳ فروند ایرباس A۳۱۹ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فرود آمد و به ناوگان این شرکت هواپیمایی ملحق شد.

به گزارش ایلنا، بنا به گفته فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، این شرکت سه فروند هواپیمای دست دوم، از نوع ایرباس A۳۱۹ از شرکت‌های خارجی خریداری کرده و توانسته ۳۸۰ صندلی به صندلی‌های پروازی ایران‌ایر اضافه کند.

این هواپیماها که تولید سال ۲۰۰۲ میلادی هستند، پس از بازرسی‌های اولیه توسط تیم مهندسی و تعمیرات هما و تایید صلاحیت، خریداری شده‌اند. بعداز خرید هواپیماها نیز تیم‌های مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اقدام به عملیات re-prereserve برای بازگشت این هواپیماها به خطوط پروازی کرده که این فرآیند برای هر هواپیما ۵ تا ۶ روز به طول انجامیده است.

گفتنی است دو فروند دیگر از این هواپیماها نیز متعاقبا پس از تکمیل اسناد پروازی، به سمت تهران پرواز خواهند کرد. 

ایرباس A۳۱۹، نمونه کوچکتر ایرباس A۳۲۰ است که ۱۵۰ نفر ظرفیت و نزدیک به ۷۰۰۰ متر برد دارد. از این هواپیما علاوه بر پروازهای داخلی، می‌توان برای انجام پروازهای برد متوسط، مانند برخی پروازهای اروپایی استفاده کرد. ایران‌ایر پیش از این کاربر ایرباس‌های A۳۲۰  و A۳۲۱ بوده و بنابراین پرسنل فنی و پروازی و همچنین دانش فنی مورد نیاز برای کاربری ایرباس A۳۱۹ را در اختیار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز