خبرگزاری کار ایران

هوشنگ گودرزی:

مشکل آلومینیوم المهدی با مذاکره قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۳۴

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: هنوز تضامین مپنا به‌عنوان مالک جدید آلومینیوم المهدی از منظر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مورد قبول قرار نگرفته است.

به گزارش ایلنا، هوشنگ گودرزی با بیان اینکه بورس کالا در برابر خریداران متعهد می‌شود، افزود: در این رابطه فروشنده که همان آلومینیوم المهدی است، باید ضمانتنامه‌ای را ارائه دهد تا در صورت عدم انجام تعهدات خود، بورس کالا بتواند از محل ضمانتنامه، خسارت خریدار را پرداخت کند. 

وی به تلاش‌ها برای حل این مساله اشاره کرد و گفت: سندیکای صنایع آلومینیوم در این رابطه تلاش کرده است که همکاری‌های لازم را داشته باشد تا حداقل عرضه‌های آلومینیوم المهدی از طریق ضمانت سندیکا در بورس انجام شود؛ اما هنوز این مهم محقق نشده است. گفتنی است که ضمانتنامه مپنا برای آلومینیوم المهدی از منظر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مورد قرار نگرفت. حتی این مشکل در زمان مالک قبلی آلومینیوم المهدی وجود داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت المهدی در اختیار یک ارگان جدید قرار دارد که به‌نوعی دولتی محسوب می‌شود و اعتبار نسبتا زیادی دارد. در این رابطه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه می‌تواند ضمانتنامه‌ها را از سوی گروه مپنا به‌عنوان مالک جدید آلومینیوم به نحو تسهیل‌کننده‌تری مورد پذیرش قرار دهد.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم در پایان اظهار داشت: مشکلات اقتصادی به‌اندازه کافی گریبان‌گیر تولیدکنندگان کشور و به‌ویژه صنایع آلومینیوم شده است. بنابراین پذیرش عرضه آلومینیوم المهدی در بورس کالا چندان دشوار نخواهد بود؛ تنها باید مذاکره این مساله را حل و فصل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز