خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی:

بانک مرکزی بازار ارز را کنترل کند/ سینگال مثبتی برای تصویب FATF به بازار نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۹۱

رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: اگر این امر تحقق نپذیرد ما عملاً در لیست سیاه می‌رویم و همین اندک ارتباطی که امروز وجود دارد از دست می‌دهیم. ما اگر می‌خواهیم با جهان ارتباط داشته بایشم و فعالیت تجاری کنیم باید اصول آن را بپذیریم.

رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص نوسانات قیمت ارز گفت: پس از چند هفته ثبات نرخ ارز شاهد نوسان در بازار هستیم که این عملکرد هیجانی به دلیل وقوع برخی اتفاقات و یکسری موضوعات است که مهم‌ترین آن FATF است که هنوز تکلیف آن در داخل تعیین نشده و سیگنال‌های مثبتی نیز برای تصویب آن به بازار ارسال نمی‌شود.

 آرگون ادامه داد: اگر این امر تحقق نپذیرد ما عملاً در لیست سیاه می‌رویم و همین اندک ارتباطی که امروز وجود دارد از دست می‌دهیم. ما اگر می‌خواهیم با جهان ارتباط داشته بایشم و فعالیت تجاری کنیم باید اصول آن را بپذیریم.  البته باید مواظب زیاده‌خواهی‌ها نیز بود.

 وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که همه ساله در این ایام با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز نیاز فیزیکی بازار ارز بالاتر می‌رود. این دو عامل به همراه برخی عوامل دیگر باعث شده هیجان بازار تشدید شود. بانک مرکزی باید برای این روزها برنامه‌ریزی داشته باشد تا ثبات و آرامش به بازار بازگردد. دولت به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده بازار ارز باید نقش مدیریتی خود را ایفا کند تا فعالان اقتصادی بتوانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز