خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

قطعات و مواد اولیه خارجی فولاد را برای مصرف چند سال آینده تامین کردیم/ افزایش تولید داشتیم/ دولت و بخش خصوصی در سایه تعامل، مشکلات را حل کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۵۳

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: شرکت‌ها با توجه به تحریم‌ها تصمیم گرفتند که نیازهای وارداتی خود را تامین کنند و اولویت را در تامین قطعات و مواد اولیه قرار دهند و بیشتر از هر زمان دیگر اقدام به واردات آنها کردند. ضمن آنکه دو بخش باقی مانده را نیز وارد بازار و سامانه نیما کرده‌اند.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش تولید فولاد گفت: ما امسال در تمامی حوزه‌ها افزایش تولید داشتیم اما با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای آینده پیش‌بینی شده شرکت‌ها تصمیم گرفتند که نیازهای وارداتی خود را تامین کنند و اولویت را در تامین قطعات و مواد اولیه قرار دهند و بیشتر از هر زمان دیگر اقدام به واردات آنها کردند. ضمن آنکه دو بخش باقی مانده را نیز وارد بازار و سامانه نیما کرده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: عملکرد شرکت‌های فولادی کاملاً شفاف است و نهادهای مختلف نظارتی بر روی آنها نظارت دارند و هیچ گونه شبهه‌ در بازگرداندن ارز صادراتی آنها وجود ندارد.

وی در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ اتاق در دوره هشتم تغییر رویکرد اساسی داد و نگاه نویی در بیشتر زمینه‌ها اعمال کرد به خصوص در عرصه مطالبه‌گری فعال شد و خدمات‌دهی به تشکل‌ها را بیشتر کرد ضمن آنکه در آن دوره شاهد همدلی و همبستگی بیشتر بین اعضای اتاق تهران بودیم که بیشتر از دوره‌های قبل بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص برخی انتقادها مبنی بر سیاسی بودن یا دولتی بودن اتاق گفت: ما باید به عنوان پارلمان بخش خصوصی با دولت تعامل سازنده داشته باشیم. بخش خصوصی نمی‌تواند با دولت بجنگد. با این رویکرد نمی‌توان نیازمندی‌های بخش خصوصی را تامین و مشکلات را حل کرد بلکه در سایه تعامل و گفت‌وگو است که می‌توان به نقاط مشترک رسید به طور مثال کاهش بررسی عملکرد بیمه از 10 سال به یک سال و یا قبول کامل اظهارنامه‌های مالیاتی واحدهای تولیدی در سال 95 و 96 حاصل همین تعامل بوده است.

آرگون افزود: فعالیت‌های دیگری مبنی بر مرکز خدمات داوری، انتخاب صادرکننده نمونه، نشست‌های راهبردی و فعال بودن در هیات‌های بیمه‌ای و مالیاتی و برگزاری نشست‌های BE TO BE از کارهای مثبت اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز