خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی:

واردات دام سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی کلید خورد/ گوشت وارداتی با ارز نیمایی وارد چرخه تنظیم بازار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۰۹۵

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاوری گفت: گوشت وارداتی با ارزی نیمایی وارد چرخه تنظیم بازار نمی‌شود، اما قیمت آن از گوشت داخلی کمتر است و به دست جامعه هدف خود می‌رسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاوری در خصوص واردات دام سنگین به کشور اظهار کرد: دام سنگین قرار است با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود و ما مجوزهای آن را به بخش خصوصی داده‌ایم.

بصیری با اشاره به برنامه تنظیم بازار گوشت قرمز در ایام عید اذعان داشت: ما برای توزیع گوشت قرمز بازار شب عید تدابیری اندشیده‌ایم و منتظریم دولت جامعه هدف را برای دریافت گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار برای ما از طریق وزارت رفاه یا دهک‌های مورد نظر مشخص کند.

وی ادامه داد: در این راستا در وزارت جهاد کشاورزی سامانه‌ای برای توزیع گوشت قرمز طراحی شده و جامعه هدف در آن سامانه تعریف می‌شود.

بصیری با بیان این که گوشت تنظیم بازار ایام عید در استان‌های تهران، البرز و استان‌های تعیین شده از طریق فروشگاه‌های منتخب عرضه خواهد شد، تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و میادین میوه و تره‌بار در این سامانه دیده خواهند شد تا در طول ساعات روز بتوانند گوشت کافی داشته باشند و آن را عرضه کنند.

وی افزود: در مناطقی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد، توزیع گوشت‌های تنظیم بازار از طریق اصناف انجام می‌گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاوری با اشاره به این که بر اساس بخشنامه دولت قرار است گوشت با ارز نیمایی و سود بازرگانی صفر نیز وارد شود، اظهار داشت: ما منتظریم سازوکارها برای این واردات مشخص شود.

وی گفت: گوشت وارداتی با ارزی نیمایی وارد چرخه تنظیم بازار نمی‌شود، اما قیمت آن از گوشت داخلی کمتر است و به دست جامعه هدف خود می‌رسد.

بصیری تصریح کرد: مجوز واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز