خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی در گفت‌وگو با ایلنا:

کله پاچه دام‌های وارداتی بین اتحادیه‌ها توزیع نشده است/ دلال‌ها با قیمت بالاتری کله‌پاچه‌های رومانیایی را عرضه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۴۰۷

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی گفت: به هیچ صنفی کله پاچه‌های وارداتی را نداده‌اند درحالی که ما نیز در مزایده شرکت کردیم و نرخ هم اعلام کردیم اما به ما داده نشد!

حسین رواسیان رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با توزیع کله پاچه دام‌های وارداتی رومانیایی بین اتحادیه‌ها اظهار کرد: هیچ کله پاچه‌ای از دام‌های وارداتی بین اتحادیه‌ها توزیع نشده و این کله پاچه‌ها به مزایده گذاشته شده و از این طریق بیشتر محصولات به دست دلالان و واسطه‌ها افتاده است.

وی افزود: البته میزان این کله پاچه‌ها هم بسیار کم است و روزانه حدود هزار راس دام ذبح می‌شود که توزیع آن تاثیری بر شرایط فعلی بازار نخواهد داشت.

رواسیان در ادامه با بیان اینکه این کله پاچه‌ها به واسطه دلالان و واسطه‌ها به قیمت بالاتر عرضه می‌شود، تصریح کرد: به هیچ صنفی کله پاچه‌های وارداتی را نداده‌اند درحالی که ما نیز در مزایده شرکت کردیم و نرخ هم اعلام کردیم اما به ما داده نشد!

رواسیان تاکید کرد: ما پیشنهاد دادیم هر چقدر قیمت دارد و ارزش‌گذاری شده کله پاچه‌ها را به صنوف بدهند اما باز هم این کار را نکردند و وضعیت قیمت کله پاچه به شکل قبل به صورت ثابت باقی مانده است.

وی با اشاره به تاثیر کشتار دام وارداتی بر بازار عنوان کرد: کشتار دام بر روی قیمت بی‌تاثیر نیست اما به این زودی در بازار موثر نخواهد بود.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی تاکید کرد: در صورتی قیمت در بازار شکسته می‌شود که هر روز بیش از ۱۵ هزار راس دام در تهران و حومه کشتار شود که بتواند کمی اوضاع اعضای صنوف را بهتر کند اما در حال حاضر کشتاری که در تهران و حومه آن انجام می شود حدود ۵۰۰۰ رأس است که یک سوم نیاز را تامین می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر همه چیز در دست واسطه است و این افراد به دنبال مشتری می‌گردند که پول بیشتری بدهد آن هم مشتری که شغل و حرفه این کار را ندارد.

رواسیان در ادامه تصریح کرد: در این موقعیت که مردم نیازمند هستند دلال با افزایش قیمت آن را توزیع می‌کند. البته کله پاچه قیمت بالایی دارد و قیمت آن تاکنون کاهشی نداشته است.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله پاچه و سیرابی با اشاره به قیمت کله پاچه در بازار خاطرنشان کرد: از آنجایی که قیمت کله‌پاچه برای واحدهای صنفی آزاد است، قیمت‌ها باهم متفاوت است و نمی‌توان نرخ مشخصی برای آن تعیین کرد اما بهترین نوع کله پاچه آماده طبخ و درجه یک تا کنون ۱۱۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که مربوط به گوسفند ایرانی و کشتار روز است.

رواسیان اذعان داشت: کله پاچه‌های دام‌های وارداتی مستقیماً به دست اتحادیه‌های صنفی نرسیده و دلالی که پوست، روده و آلایش را به صورت کامل خریداری می‌کند به صورت تفکیکی به واحدهای صنفی و واسطه‌های دیگر می فروشد که این اقدام باعث اختلال در بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز