خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبـت‌نـام واحدهای تولیدی جهت دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال صنعت و معدن از هفتـه آینـده

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۴۳

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نام از متقاضیان واحدهای تولیدی جهت اجرای برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن موضوع بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی در جلسه هماهنگی نهایی که به‌صورت ویدئوکنفرانس با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، افزود: با تفاهم انجام شده با سازمان برنامه و بودجه جهت ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود 20 هزار میلیارد تومان منظور شده ا ست.

معاون طرح و برنامه گفت: 10 هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و 10 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.

در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی درصورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به 14درصد و برای مناطق کمتربرخوردار، به 12درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی از مهمترین برنامه‌های تبصره 18 می‌باشد.

زرندی گفت: واحدهای صنفی تولیدی نیز در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون طرح و برنامه افزود: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.

وی گفت: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین‌یاب مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.

در این جلسه مهندس صالحی‌نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: اصلاح ساختار و نوسازی در صنایع بسیار اهمیت دارد که در این طرح به خوبی دیده شده است.

صالحی‌نیا گفت: شهرک‌های صنعتی در موضوع عارضه‌یابی و مشاوره‌های صنعتی در این طرح همکاری می‌کند.

وی افزود: کلینیک‌ها صنعتی می‌توانند خدمات مطلوب برای بهبود شرایط تولید به واحدهای صنعتی ارائه کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در تبصره 18 برای کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی نیز تمهیداتی دیده شده که شرکت شهرک‌های صنعتی آن را اجرایی خواهد کرد.

در این جلسه روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بصورت ویدئوکنفرانس، سئوالات و ابهامات خود را مطرح کرده و پاسخ‌های لازم از سوی مسئولان حاضر در جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز