خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد؛

طرح فدک به پیشنهاد اتاق متوقف شد/ لزوم همکاری بخش خصوصی در دولت برای مقابله با چالش انرژی و آب

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۰۵

رئیس اتاق بازرگانی گفت: مسئله هدفمندی انرژی همواره مورد بحث بوده و چالش بزرگی برای اقتصاد کشور است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در صبحانه کاری اتاق بازر گانی ایران که با حضور وزیر نیرو و فعالان بخش خصوصی برگزار شد غلامحسین شافعی رئیس اتاق گفت: براساس بند الف تبصره یک قانون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران وظایف جدیدی در ارتباط با سند آب و کشاورزی برعهده این اتاق نهاده شده و ظرف مدت سه سال دفتر ویژه راهبردی آب در اتاق ایجاد شود.

وی ادامه داد: اتاق در این رابطه کارهای زیادی انجام داده که مورد عنایت وزارت نیرو نیز واقع شد و در نهایت منجر به تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق و وزارت نیرو شد.

شافعی افزود: این دفتر مطالعات عمیقی در مورد‌ آب و بحران‌های پیش رو انجام داد و آن را به دفتر رهبر انقلاب نیز ارائه کرد که بر همین اساس از اجرای طرح فدک جلوگیری شد.

وی افزود: تشکیل کارگروه خصوصی‌سازی آب با موافقت وزارت نیرو در این دفتر ایجاد شده و امیدواریم کارگروه خصوصی‌سازی به نتایج خوبی برسد. مسئله هدفمندی انرژی همواره مورد بحث بوده و چالش بزرگی برای اقتصاد کشور است که باید به آن توجه شود.

رئیس اتاق با اشاره به اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید گفت: ما از وزارت نیرو می‌خواهیم که برای راه‌اندازی بازار انرژی و بازار آب در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند. با توجه به شرایط موجود گسترش رابطه بخش خصوصی با دولت امری اجتناب‌ناپذیر است. به خصوص در حوزه انرژی و آب که تبدیل به یک چالش بزرگی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز