خبرگزاری کار ایران

با حضور ۶۰ شرکت داخلی و ۵ شرکت خارجی؛

دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌های سوخت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۲۱۳

مدیر عامل مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت گفت: علاوه بر شرکت‌های خارجی که حضور دارند، فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردها از سوی شرکت‌های داخلی به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی منشی، مدیر عامل مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت در نشست خبری که به مناسبت برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی جایگاه‌های سوخت برگزار شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه حدود ۶۰ شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ژاپن و مالزی حضور دارند و ۲ هیئت نیز از کشورهای عراق و افغانستان برای بازدید حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما در مرکز مطالعات تولید داخل و دانش‌بنیان است، تاکید کرد: دغدغه ما اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال به‌رغم فشارها و تحریم‌های بین‌المللی شرکت‌های خارجی حضور خوبی دارند، یادآور شد: علاوه بر شرکت‌های خارجی که حضور دارند، فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردها از سوی شرکت‌های داخلی به وجود آمده است.

منشی حضور معاونت فناوری رئیس‌جمهور و غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را از نقاط قوت نمایشگاه امسال برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز جایگاه‌های سوخت به دست تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد جایگاه‌های کشور عمری بیش از ۳۵ سال دارند که نیازمند بروزرسانی هستند؛ چنانچه مجموعه تولیدکننده‌ای علاقمند به درآمدزایی و ایجاد اشتغال باشد، حضور در این عرصه فرصت خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت‌های بزرگی همچون لوک اویل و گازپروم در نمایشگاه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه احداث جایگاه در عراق فعال هستیم و درخواست‌هایی نیز از کشورهای افغانستان و عمان داشته‌ایم.

مدیر عامل مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت از رونمایی یک محصول جدید در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: اکنون روش اندازه‌گیری فرآورده چشمی انجام می‌شود که یک چالش بزرگ است. ما امسال محصولی را رونمایی می‌کنیم که انقلابی در این صنعت محسوب می‌شود. به این ترتیب که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ اندازه‌گیری دقیق، کمک شایانی برای جایگاه‌دار خواهد بود.

در ادامه این نشست، رضا رضایی عضو هیئت مدیره مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت نیز با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تامین سوخت خودکفا شده است، اظهار داشت: تعداد هفت هزار جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که رقم قابل توجهی است و می‌تواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد ضمن اینکه به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است مثلا اگر در هر جایگاه ۱۰ نفر مشغول به کار باشند، رقم قابل توجهی اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ورود دانشگاه‌های مختلف به لحاظ تولید مقالات، سطح علمی جایگاه‌های سوخت را بالا برده است، گفت: مرکز مطالعات پل ارتباطی فضای سنتی و نوین جایگاه‌های سوخت است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال نقطه قوتی در راستای حمایت از تولید داخل خواهد بود، یادآور شد: در این نمایشگاه برای اولین بار همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز برگزار می‌شود که اتفاق خوبی برای حضور شرکت‌های داخلی و خارجی خواهد بود.

وی تاکید کرد: مرکز مطالعات سعی دارد که جدای از حواشی سیاسی و دولت‌های مختلف در فضایی کاملا مطالعاتی و علمی به فعالیت خود بپردازد.

لازم به ذکر است دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته دوم تا پنجم اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز