خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایلنا:

نیروی انتظامی مانع از خروج دام‌های زنده از مرزها شود/ تداوم واردات قیمت گوشت را کاهش می‌دهد/ کشتار دام مولد نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۵۶

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: دام مولد به دلیل خروج از کشور و کشتار بی‌رویه رو به کاهش است که باعث نگرانی برای تولید شده است و ما امیدواریم سازمان دامپزشکی جلوی این کار را بگیرد و نگذارد این دام به کشتارگاه فرستاده شود.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص شرایط بازار برای ایام پایانی سال اظهار کرد: با توجه به شرایطی که ایجاد شده و وعده‌های خوبی که داده شده بازار گوشت برای ایام پایانی سال و شب عید تامین خواهد بود. در صورتی که این واردات ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود بازار به شرایط عادی بازگردد و مشکلات آن برطرف شود.

وی با اشاره به قیمت فعلی گوشت و تاثیر توزیع اینترنتی آن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه اسفندماه هستیم، بره شیری و بره نو از دام‌های مولد داخلی هم وارد چرخه بازار می‌شوند و ما امیدواریم در مرزها کنترل بالاتر برود تا دام‌های فعلی از مرز خارج نشوند.

ملکی با انتقاد از شرایط فعلی و قاچاق دام اذعان داشت: قاچاقی که در حال حاضر انجام می‌شود کشور را از دام تهی کرده و دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت داخلی هم همین است. مدت زمان زیادی است که این اتفاق می‌افتد و ما منتظر این هستیم که نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه بیشتر و بهتر از مرزها پاسداری کنند تا محموله‌های دام از کشور خارج نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرد: بی‌تاثیر بودن قاچاق بر میزان دام داخلی برای ما قابل پذیرش نیست و اتحادیه ما حدود یک سال و نیم است که در این زمینه هشدار داده و مدام هشدار می‌دهد و مسئولین هم قبول دارند که امسال به خاطر تبادلات و نوسانات نرخ ارز دام زیادی از کشور خارج شده است.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته به این میزان مشکل پروتئین نداشتیم و دلیل اصلی مشکلات فعلی خروج دام از کشور است و این مساله صد درصد بر روی تعداد دام موثر بوده است.

ملکی در رابطه با تاثیر قاچاق دام بر میزان آن در بهار خاطرنشان کرد: اگر اوضاع به همین منوال باشد حتما در بهار با مشکل مواجه خواهیم شد. دام‌های بسیاری برای سال جدید تولید شده و با بارش‌های به موقعی که امسال داشتیم خوشبختانه وضعیت مراتع بسیار خوب بود و میزان تولید را افزایش داد. در سال آینده صحرای خوبی برای چرای دام داریم و پیش‌بینی می‌کنیم وزن دام‌ها هم به میزان زیادی افزایش یابد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با کاهش دام مولد در کشور گفت: دام مولد به دلیل خروج از کشور و کشتار بی‌رویه رو به کاهش است که باعث نگرانی برای تولید شده است و ما امیدواریم سازمان دامپزشکی جلوی این کار را بگیرد و نگذارد این دام به کشتارگاه فرستاده شود.

ملکی با اشاره به قیمت شقه گوسفندی در بازار عنوان کرد: شقه داخلی حدود 85 تا 90 هزار تومان است و اگر این واردات ادامه داشته باشد حتما بر کاهش قیمت موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز