خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت:

خودروهای موجود در گمرک ترخیص می‌شوند/ واردات خودروهای جدید به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۷۰

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص مصوبات هیات وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک تاکید کرد: این مصوبات برای واردات جدید خودروها نیست و به طور صرف برای خودروهایی است که دارای قبض انبار تا تاریخ ۱۳۹۷.۵.۱۶ و موجود در گمرک هستند.

به گزارش ایلنا، سید مهدی نیازی درخصوص مصوبات هیات وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک گفت: مصوبه ترخیص این خودروها توسط هیات وزیران در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۱۶ ابلاغ شد. این مصوبه در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۲۷ اصلاح و در این اصلاحیه تاریخ قبض انبارها به ۱۳۹۷.۰۵.۱۶ تغییر کرد. در بند ۷ مصوبه هیات وزیران، ابلاغ این مصوبه به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و دستورالعمل در تاریخ ۱۳۹۷.۱۱.۹ از طریق ایشان ابلاغ و در رسانه‌ها نیز منعکس شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است که بر اساس این دستورالعمل و مصوبه دولت، عملیات ثبت سفارش برای خودروهای موجود در گمرک اجرایی شده است، اظهار داشت: این مصوبه برای واردات خودروهای جدید نیست و صرفاً برای خودروهایی است که دارای قبض انبار بوده و موجود در گمرک هستند؛ بنابراین تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشده و مصوبه‌ای برای واردات خودرو نداریم.

مدیرکل دفتر مقررات، صادرات و واردات از نکات پیش‌بینی شده در این دستورالعمل را اصالت قبض انبارها را شمرد و تصریح کرد: تأیید اصالت قبض انبارها با گمرک و اعلام منشأ ارز توسط واردکنندگان در بانک مرکزی انجام می‌شود. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم درخصوص خدمات پس از فروش و نمایندگی این خودروها بررسی و اقدام می‌کند و برای ترخیص خودروها مجوز و تاییدیه می‌دهند و در نهایت، این خودروها زیر نظر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به خریداران خودروها با ضوابط این سازمان تحویل داده می‌شود.

نیازی اضافه کرد که این دستورالعمل از طریق شبکه‌های اجتماعی، پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز