خبرگزاری کار ایران

عرضه اولیه بیست درصد از سهام شرکت کشت و دامداری فکا در بورس

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۱۱

عرضه اولیه بیست درصد از سهام یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ صنایع عمومی متعلق به شستا بزودی انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهران کرامتی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شستا با بیان این خبر تصریح  کرد: شرکت کشت و دامداری فکا از شرکت ‌های زیر مجموعه شستا است که عرضه اولیه سهام آن در فرابورس با  هدف افزایش مشارکت عمومی در مالکیت شرکت ها و چابک سازی مجموعه شستا انجام می‌پذیرد.

 کرامتی در ادامه افزود: خروج مدیریت شده از بنگاه‌داری از جمله اهداف  شستا است که یکی از راه‌های آن حضور در بازار سرمایه به منظور جلب مشارکت‌های عمومی و جذب منابع خرد است.

 معاون برنامه ریزی و توسعه شستا در ادامه خاطر نشان کرد: منابع حاصل از فروش سهام شرکت‌ها در بورس به اجرای طرح‌های توسعه ای، اشتغال‌زایی و بهبود پرتفوی منجر خواهد شد. ضمن اینکه مدیرعامل  جدید شستا اعتقاد دارد،  تامین مالی طرح‌های توسعه ای از مسیر بازار سرمایه علاوه بر تحقق راهبرد خروج از بنگاهداری به توسعه شفافیت نیز منجر خواهد شد.

شایان ذکر است، شرکت فکا درسال ۱۳۵۳ در زمینی به وسعت ۸۰۰ هکتار در جنوب شرقی اصفهان تأسیس و درسال ۱۳۵۷ در زمینه کشاورزی ودامپروری آغاز به فعالیت نموده است.این مجموعه درزمینه دامپروری دارای سه واحد پرورش دام می باشد. تولید سالیانه 60 هزار تن شیر، تولید گوساله های حاصل از برداشت تخمک و انتقال جنین سالیانه 250 راس، ظرفیت فروش سالیانه 2000 قطعه جنین منجمد، ظرفیت فروش 800 راس تلیسه آبستن، ارائه سالیانه 180 راس گوساله نر ممتاز، فروش 2500 راس گوساله نر معمولی، تولید اولین جنین آزمایشگاهی و اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه، تولید انبوه جنین های منجمد با ارزش ژنتیکی بالا از جمله ظرفیت‌های این شرکت زیر مجموعه شستا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز