خبرگزاری کار ایران

وزیر برق عراق در پاسخ به ایلنا:

تحریم‌کنندگان ایران نتوانستند از امکانات پیشرفته ایران بهره ببرند/ امیدواریم مپنا تکنولوژی نیروگاهی را به متخصصین عراقی انتقال دهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۷۴

وزیر برق کشور عراق گفت: امیدوارم مپنا علاوه بر همکاری انتقال تکنولوژی و مشارکت با متخصصین عراقی – ایرانی است در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، لوی الخطیب (وزیر برق کشور عراق) در حاشیه بازدید از کارخانجات گروه صنعتی مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو سفر وزیر نیروی ایران و امضای تفاهم‌نامه اولیه اکنون فرصتی پیدا شد که به جمهوری اسلامی ایران بیایم. در طول این بازدید با تجهیزات پیشرفته و غیرقابل تصوری روبرو شدم از جمله آن بازدید از گروه مپنا است که با تکنولوژی پیشرفته در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی در حال فعالیت است.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از تجهیزات موجود در توسعه روابط و زیرساخت‌های انرژی عراق بهره‌ ببریم.

الخطیب تصریح کرد: طی 15 سال گذشته کشور عراق بیشتر واردکننده بود و ما امیدواریم با توسعه روابط بتوانیم در زمینه مشارکت با ایران موفق باشیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا، درباره علاقمندی عراق به ساخت نیروگاه یا واردات تجهیزات از ایران گفت: قطعا هدف ما این است که مصرف کننده نباشیم و امیدواریم با همکاری شرکت‌های ایرانی تولیدکننده‌ای توانمند باشیم.

وی افزود: در بازدید از مپنا با ساخت تجهیزاتی روبرو شدم که باور نمی‌کردم در این سطح از تکنولوژی پیشرفته در حال ساخت باشد.

وزیر برق عراق تاکید کرد: امیدوارم مپنا علاوه بر همکاری انتقال تکنولوژی٬ مشارکت با متخصصین عراقی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: این بازدید به بنده ثابت کرد که این کشورهای جهان هستند که خود را تحریم کردند و نتوانستند از امکانات پیشرفته ایران استفاده کنند.

وزیر انرژی عراق از چهار شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور(پارس)، مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، مهندسی پره توربین مپنا (پرتو) و مهندسی ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) وابسته به گروه صنعتی مپنا در فردیس بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز