خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

بندر انزلی می‌تواند قلب اتصال ایران به اروپا باشد/راه‌اندازی خط ترکیبی چین - آکتائو - انزلی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۷۶

مدیرعامل کشتیرانی با بیان اینکه گیلان می‌تواند ظرفیت نقطه اتصال ایران به اروپا باشد و قلب این موضوع بندر انزلی است، گفت: به تازگی طی هماهنگی با چینی‌ها خط چین - آکتائو - انزلی را راه‌اندازی کرده‌ایم و به تازگی چهارمین کشتی هم در این خط بارها را جابه‌جا کرد.

به گزارش ایلنا، محمد سعیدی در آیین رونمایی از سیلوهای ۴۵ هزار تنی کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این چهار دهه با فراز و نشیب های بسیاری طی شد اما در بر آیند آن جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمند، باصلابت و آزاد است و در منطقه و جهان به عنوان کشوری با اقتدار و مستقل عرض اندام می‌کند.

وی این اقتدار را تنها در عرصه سیاست خارجی ندانست و بیان داشت: کشور با اتکا به جوانان خود افتخارات بزرگی‌ را بویژه در حوزه فن آوری های نوین کسب کرده است.

دکتر سعیدی با یادآوری اینکه کشور پیش از انقلاب در بسیاری از بخش ها به خارج وابسته بود، خاطر نشان کرد: امروز در عرصه های پزشکی، بایوتکنولوژی، نظامی، هسته ای و... در منطقه و حتی جهان حرف اول را میزنیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای ۴ دهه اخیر در عرصه دانش‌های بنیادین بی نظیر و سراسر شکوفایی ارزیابی کرد و افزود: به طور مثال در حوزه بایوتکنولوژی آن هم بدون کمک خارجی و تنها با تکیه بر تلاش جوانان با استعداد کشور رتبه دوازدهم جهان را در اختیار داریم.

وی دستاوردها در حوزه های هسته ای، نظامی را نیز شبیه معجزه دانست و گفت: تمام این رخدادهای مهم از بطن دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخلی برآمده است.

دکتر سعیدی این پیشرفت ها را با توجه به غرور و پشتوانه تاریخی کم‌نظیر ایرانیان موجب نگرانی دشمنان کشور ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: باید قدر خود و داشته هایمان را بدانیم.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: باید دست جوانانی که در رشد و شکوفایی کشور نقش ایفا کرده اند بوسید.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر ملت فهیم، متواضع و کم توقع خود را بدانیم، خاطر نشان کرد: وظیفه ما مسئولان نوکری و خدمت به این مردم است.

سعیدی مهمترین وظیفه مسئولان را ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و بیان داشت: مسئولان باید در زمینه ایجاد ارزش افزوده اقدام کنند تا ایرانیان در داخل همین کشور بمانند و فعالیت کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه تنها از ۱۰ درصد توانمندی ترانزیتی خود بهره می‌بریم، گفت: ما قلب خاورمیانه را در اختیار داریم بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم.

وی با اشاره به پروژه خط ریل قزوین-رشت-انزلی-آستارا، کوتاهی در اجرای این پروژه را نادرست ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: این خط ریلی منطقه گیلان را متحول خواهد کرد بنابراین مسئولان محترم باید تلاش کنند این پروژه بزرگ و ملی بزودی به بهره برداری برسد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما به تازگی طی هماهنگی با چینی‌ها خط چین - آکتائو - انزلی را راه‌اندازی کرده‌ایم و به تازگی چهارمین کشتی هم در این خط بارها را جابه‌جا کرد.   گیلان می‌تواند ظرفیت نقطه اتصال ایران به اروپا باشد و قلب این موضوع بندر انزلی است. 

سعیدی در ادامه با یادآوری دستاورد کشتیرانی خزر برای جذب بار ترانزیتی چین از طریق مسیر یک کمربند-یک راه که چهارمین محموله آن به تازگی ترابری شد، اظهار داشت: این اقدام که در جهت کمک به توسعه ترانزیتی کشور انجام شد تنها با یک کار نرم افزاری و فکری و بدون هیچ هزینه مالی به ثمر نشست.

وی با تاکید بر اینکه باید برای پیشرفت کشور اختلافات فکری خود را کنار بگذاریم، افزود: باید ملی بیندیشیم و مثلا تلاش کنیم همین منطقه گیلان به محل اتصال حمل و نقل به اروپا تبدیل شود.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به احداث پروژه سیلوهای ۴۵ هزار تنی غلات از سوی کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی اشاره کرد و تصریح کرد: این اقدام از سوی کشتیرانی تنها به این دلیل صورت گرفت که آینده انزلی و گیلان را شکوفا می‌دانیم.

وی افزود: بندر انزلی بهترین منطقه در بنادر شمالی در حوزه غلات است و انتظار داریم سازمان بنادر و دریانوردی باید در زمینه توسعه فعالیت ها به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کمک کند چرا که کشتیرانی بازوی توانمند دولت برای تقویت استان گیلان است.

 سعیدی در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد: وظیفه کشتیرانی ساخت سیلو نیست اما ما می‌خواهیم به زنجیره تامین و تولید اشتغال کمک کنیم چه آنکه با احداث پروژه سیلوهای ۴۵ هزار تنی غلات ۸۰ نفر مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز