خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

سه مسیر پیش روی خودروسازان در مقابل خودروهای پیش فروش شده

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۹۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تحویل خودروهای معوق را وظیفه خودروسازان دانست و گفت: شرکت‌های خودروساز با در نظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم، زمان تولید خودروها را برای مشتری مشخص می‌کند.

به گزارش ایلنا ، میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خودروسازان تا بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند، مدتی زمان خواهد برد اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت‌های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کند؛ بنابراین موارد به خوبی مشخص است که سه مسیر پیش روی خودروسازان قرار دارد؛ اول اینکه خودروسازان در سبد فروش، خودروی جایگزین قرار دهند؛ ضمن اینکه مسیر دوم فراهم کردن شرایط و امکان انصراف از خودروی خریداری شده و بازگشت مبلغ پرداختی مشتریان و سومین راهکار نیز، اعلام زمان حدودی تحویل خودرو به مشتریان است.

عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با اشاره به اینکه بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند، گفت: مقرر شده که ۸۰ درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و ۲۰ درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود؛ به نحوی که این روش را تا نهایی شدن تحویل تعهدات دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو آذربایجان، جدول زمان بندی شده ای را جهت تحویل خودروهای معوق خود اعلام کرده است، گفت: با مدیران جلساتی داشتیم و پیشنهادات بسیاری ارایه شده است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر روند تولید و تحویل خودروهای معوق طبق جدول اعلامی کاملا نظارت خواهد داشت.

وی معتقد است این پروژه می تواند الگویی مناسب برای خودروسازان دولتی و خصوصی دیگر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز