خبرگزاری کار ایران

۴۷ کشاورز و نمونه برتر استان تهران معرفی شدند/ تخریب هزار و ۷۶۰ ساخت و ساز غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۲۶

در چهلمین سالگرد پبروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی از ۴۷ کشاورز و تولیدکننده برتر بخش کشاورزی استان تهران قدردانی شد.

به گزارش ایلنا، مراسم برترین‌‌‌های بخش کشاورزی استان تهران عصر امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، معاون امور باعبانی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران بخش کشاورزی استان تهران در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد.

ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این مراسم با بیان اینکه وضعیت کشاورزی این استان مطلوب است گفت: استان تهران ۱۸۷ هزار هکتار دارای اراضی کشاورزی است که سالانه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول تولید شد.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و ۷۶۰ مورد که اقدام به تغییر کاربری، ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرده بودند را تخریب کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه امنیت غذایی مهمترین هدف مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران است، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد محصولاتی که مصرفی می‌‌‌‌کنیم در داخل کشور تولید م‌‌ شود.

ذوالفقاری افزود: ۲۰ درصد گوشت مصرفی را از طریق واردات جبران می‌کنیم و همچنین مقداری روغن و یک سری میوه‌های گرمسیری که به میوه‌های لاچکری معروف است از طریق واردات تامین می‌شود.

وی به فعالیت‌های ۴۰ ساله این سازمان پرداخت و تولیدات محصولات کشاورزی در استان تهران با توجه به میزان اراضی یک رکورد اعلام و تصریح کرد: استان تهران بیشتر از استان آذربایجان غربی محصول تولید می‌‌کند و همچنین دو برابر استان کردستان و همچنین یک میلیون تن بیشتر از استان اردبیل محصول تولید می‌‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول تولید شده دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن در استان تهران فرآوری می‌‌شود و خام‌‌فروشی نمی‌‌شود.

به گفته ذوالفقاری از ۶۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌‌‌ای، هشت درصد این محصولات از استان تهران صادر می‌‌شود و سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تهران تولید می‌‌شود که با برنامه‌‌ریزی انجام شده و در صورت تامین اعتبارات میزان گوشت قرمز در پنج سال آینده به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

تولیدکنندگان سرداران جنگ اقتصادی هستند

همچنین سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشانکرد: در جنگ اقتصادی هستیم و تولید کنندگان سرداران واقعی این جنگ هستند.

وی افزود: امروز برای ملت روزهای بزرگی است و همه باید در این جنگ تلاش و سرداری کنیم.

نماینده مردم پیشوا، قرچک و ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان‌‌های استان تهران در بسیاری از شاخص‌‌های اقتصادی و عمومی محروم‌‌ترین شهرستان‌‌های کشور است، ابراز داشت: زمین‌های کشاورزی شهرستان‌‌های استان تهران در حال نابودی است و در حالی که شش درصد محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می‌‌شود این اراضی در حال از بین رفتن است.

نقوی حسینی با بیان اینکه جنگ‌ فعلی جنگ سفره است و باید کمک کنیم سفره مردم کوچک نشود.

در این مراسم از ۴۷ کشاورز برتر و تولیدکننده نمونه بخش کشاورزی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز