خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

بهره برداری از داده‌های فضایی هماهنگی ملی می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۷۴

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت بهره برداری از داده ها گفت: باید در خصوص بهره برداری از داده ها هماهنگی ملی داشته باشیم و در این زمینه نهادهای مرتبط نیز تبدیل اطلاعات ماهواره ای به اطلاعات پایه را در نظر داشته باشند.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت روز «فناوری فضایی»، با اشاره به نحوه وقوع انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک دهه زودتر از فروپاشی جهان دو قطبی رخ داد که حرکت مهمی در عرصه سیاسی اقتصادی جهان محسوب می شد و نشان داد نظام دو قطبی نظامی ناپایدار است که به ساختار چند قطبی منتقل می شود.

وی با بیان اینکه نقش ایران در تقسیم سیاسی جهان بسیار حیاتی بود تصریح کرد: آزادسازی ایران و خروج آن از تقسیم بندی های سیاسی برای غرب بسیار سنگین بود، بنابراین از روزی که فعالیت برای ایجاد نظام مستقل آغاز شد تحت هجوم غرب قرار گرفتیم و حمله به ایران نیز با هدف ایجاد چتر امنیتی در مهمترین منطقه کنترلی جهان صورت گرفت.

 معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در تکمیل زنجیره عملیات علیه ایران، جنگ نرم، تحریم اقتصادی و فنی واقع شده است و ما در حوزه اقتصادی و تکنولوژی در لبه دفاع قرار داریم.

جهانگرد تصریح کرد: تثبیت جمهوری اسلامی ایران در جنگ و پس از آن نشان دهنده توانمندی یک نظام بالنده است و امیدواریم در حوزه تکنولوژی، بتوانیم بخش دیگری از ماموریت خود را انجام دهیم.

وی گفت: صنعت فضایی محصول همه علوم بشر اعم از ریاضی، فیزیک، شیمی، مکانیک، مواد، کامپیوتر و غیره است و زمانی که ماهواره ها در مدار باشند اندازه بزرگتری از اقتصاد در اختیار جوامع قرار می گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروزه در جهان استفاده از اقتصاد دانش بنیان موضوع مهمی محسوب می شود خاطرنشان کرد: ما نیز در حال حاضر در این مسیر گام بر می داریم، اکنون مهمترین اتفاق در صنعت فضایی تغییر نگاه به صنعت و خدمات فضاپایه است و باید توجه داشته باشیم که سرمایه گذاری در حوزه توسعه صنعت فضایی یک چهارم برای حوزه ماهواره در بخش پایه است و سه چهارم نیز برای قسمت پرتابگر انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر با تغییر رویکرد شاهد شکوفایی و بالندگی اقتصادی در عرصه ملی بودیم تصریح کرد: کاربردهای داده های فضایی بیش از20  بخش مانند: آب، زلزله، آلودگی، هواشناسی، گرد و خاک، باد و باران و جنبه های مختلف را در بر می گیرد که ما به عنوان متخصصان این حوزه شاهد برکات آن هستیم.

جهانگرد بیان کرد: باید در خصوص بهره برداری از داده ها، هماهنگی ملی داشته باشیم و نهادها نیز باید تبدیل اطلاعات ماهواره ای به اطلاعات پایه را در نظر داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آینده ارتباطات جهان مبتنی بر ارتباط مردم در فضای ابری ماهواره ای بهم متصل است افزود:  با هماهنگی علمی که از طریق شورای عالی صنایع فضایی و پیگیری که در سازمان فضایی و سازمان های مرتبط و مراکز دانشگاهی داریم نسبت به ایجاد پلتفرم فضا پایه گام بر می داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز