خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

فعالان اقتصادی وابستگی خود را به ارز کاهش دهند/ هدف اروپا، ایجاد مصونیت برای شرکت‌هایش در مقابل تحریم آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۳۱

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سازوکار اتحادیه اروپا در بحث راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سازوکارهایی که آنها تعبیه کرده‌اند نوعی مصونیت از تحریم خودشان توسط آمریکایی‌ها است و هدف آنها این است که شرکت‌هایی که با ایران همکاری خواهند داشت دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور ملت در صحنه موجب شد نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود استکبار جهانی به ویژه آمریکا از بدو پیروزی انقلاب تاکنون هیچ گاه انقلاب و مردم ایران را درک نکردند.

وی افزود: این انقلاب بر اساس دستورات الهی، الزامات و منافع ملی شکل گرفته و هیچ کس به جز خود مردم ایران نمی‌تواند برای این ملت تصمیم بگیرد. دشمنان از درک این موضوع عاجز هستند و در طول این 40 سال انواع توطئه‌ها را علیه کشور انجام داده‌اند.

اسلامی در ادامه تصریح کرد: در شرایط گوناگون ملت ما با ایستادگی خود و دولت با استحکام و پشتکار خود سعی کرده‌اند اجازه ندهند خللی در زندگی مردم به وجود بیاید اگر چه همواره نوسانات وجود داشته که نمونه آن را در چند ماه اخیر شاهد بودیم و اگر تمهیدات دولت اتخاذ نمی‌شد آثار زیانبارتری بر جامعه تحمیل می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم خداوند عنایت کند تا دولت و ملت ما یکپارچه و یکدست در پیشبرد انقلاب و برنامه‌های سازندگی کشور همراه باشند.

اسلامی گفت: در برنامه های توسعه‌ای کشور به سمت اهدافی که پایه‌گذاری کرده بودیم حرکت کرده‌ایم و تراز اقتصادی کشور ، توان تولید داخل و وابستگی به ارز در کشور در حال حاضر با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: از فعالان در حوزه‌های اقتصادی خواهش داریم این وابستگی به ارز را از خود دور کنند تا کشور بتواند با یک روند بهتر به توسعه اقتصادی دست پیدا کند و مردم بیش از پیش در صحنه اقتصادی فعال شوند تا بتوانیم سهم بازار خود را در دنیا گسترش داده و اشتغال‌ و تولید پایدارتری داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به سازوکار اتحادیه اروپا در بحث راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سازوکارهایی که آنها تعبیه کرده‌اند نوعی مصونیت از تحریم خودشان توسط آمریکایی‌ها است و هدف آنها این است که شرکت‌هایی که با ایران همکاری خواهند داشت دچار مشکل نشوند.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با افتتاح پروژه‌ها در سالگرد انقلاب گفت: از روز گذشته افتتاح پروژه‌ها را شروع کردیم و تا پایان سال و در ادامه آن در سال 98 به صورت هفتگی افتتاح طرح را خواهیم داشت و در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز