خبرگزاری کار ایران

آذری‌جهرمی تاکید کرد:

تکلیف کشور درباره سیاست‌های رسانه‌های نوین مشخص نیست/ شبکه‌های اجتماعی را سیاسی نکنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۵۸

وزیر ارتباطات گفت: امروز در حوزه شبکه‌های اجتماعی با پدیده‌ای به‌عنوان پدیده فعالیت‌های رسانه‌ای مواجه هستیم و تکلیف کشور درباره سیاست‌های رسانه‌های نوین مشخص نیست.

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری‌جهرمی امروز پنجشنبه در دانشگاه آزاد دماوند در جمع جوانان شهرستان با بیان اینکه توسعه کسب و کار یکی از موضوعات حائز اهمیت در ایران و دنیا است،‌ اظهار کرد: امروز منابع دنیا در حوزه های مختلف در حال تثبیت یا کاهش است و در کنار آن جمعیت دنیا نیز در حال رشد است.

وی ادامه داد: نباید تنها به راه‌اندازی یک شغل فکر کرد بلکه آنچه موجب توسعه پایدار می‌شود، استفاده از ابزاری به‌عنوان بهره‌وری اطلاعات است. هدف از اقتصاد دیجیتال، استارت آپ و ... بهره‌وری در حوزه‌های مختلف با هدف ارائه خدمات بهتر است. استارت آپ سعی دارد خدماتی که در زندگی روزمره و نیازمندی‌های مردم وجود دارد را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر ارائه کند.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه امروز فناوری به کمک آمده تا وقت را بهینه کرده و هزینه را کمتر کند، بیان داشت: توسعه فناوری در زمینه‌های مختلف همچون حمل و نقل، تعلیم و تربیت، خدمات بهداشتی و نظام سلامت، به مسئولان کمک می‌کند تا خدمتگزار مردم باشند و حس مردم به حاکمیت بهتر شود. بذر نهال فناوری اطلاعات استفاده از خلاقیت و استعدادهای جوانان است که در این راستا با اجرای طرح 'نو آفرین'، توانستیم فعالان این عرصه را که در ابتدای فعالیت شکست خورده بودند، شناسایی و بخش عمده‌ای از مشکلات آنان را در بخش بیمه، مالیات، ثبت شرکت و دیگر موضوعات مورد بررسی و چاره‌اندیشی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از سال 93 تا 95 شتاب زیادی در توسعه زیر ساخت‌های ارتباطات داشتیم، گفت: سال 92 تنها 400 اپلیکیشن در کشور وجود داشت که این میزان سال گذشته به 130 هزار اپلیکیشن رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در بخش توسعه اشتغال چهار طرح تهیه شده و در نظر داریم اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به آن اختصاص دهیم، گفت: سال‌جاری 87 هزار شغل را شناسنامه‌دار کردیم ولی در روند اجرای این طرح با کمبود منابع دولتی روبه‌رو شدیم که البته معطل بودجه نماندیم.

آذری‌جهرمی با اشاره به توسعه پارک‌های فناوری اقتصاد دیجیتال در کشور، خاطرنشان کرد: حدود 120 شرکت فضا در مشهد و نزدیک به 150 شرکت فضا در تهران همزمان با دهه مبارک فجر ایجاد خواهد شد و این فرآیند در دیگر نقاط کشور نیز توسعه می یابد.

وی به موضوع فیلترینگ در کشور اشاره کرد و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که عده‌ای می‌خواهند مسئولان را به جان هم بیندازند و از این فرصت به نفع خود استفاده کنند. در بحث حاکمیتی توجه به مر قانون در اولویت است و اگر قرار بر اجرای سلیقه‌ها باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شوند. فضای مجازی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان دارای تهدیدات و فرصت‌های بسیاری است و فیلترینگ تنها یکی از راه‌هایی است که در بعضی مواقع باید استفاده شود.

این مقام مسئول گام بعدی را در بخش فیلترینگ، دو قطبی‌سازی و ایجاد شکاف دانست و بیان کرد: دولت برآمده از رای ملت‌ها است و در هر حاکمیتی معارضینی وجود دارد که قانون فصل‌الخطاب حل اختلافات است. مقوله شبکه‌های اجتماعی را باید به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار داد و از نخبگان و فعالان جامعه می‌خواهیم تا این مهم را سیاسی و دو قطبی نکنند.

وزیر ارتباطات به وجود دو معضل کاربرد و اشکال اشاره کرد و گفت: امروز باید بدانیم مخاطب مردم هستند و باید آحاد جامعه را با معضلات آگاه کرد. امروز در حوزه شبکه‌های اجتماعی با پدیده‌ای به‌عنوان پدیده فعالیت‌های رسانه‌ای مواجه هستیم و تکلیف کشور درباره سیاست‌های رسانه‌های نوین مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیاست رسانه‌ای در کشور متوجه وزارت ارتباطات نبوده و تنها چالش‌ها برای ما هست، افزود: بیش از 5 میلیون ایرانی بازی‌های اخیر فوتبال ایران را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی دیده‌اند و این به معنای آن است که زیرساخت‌ها برای بومی‌سازی فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز