خبرگزاری کار ایران

در نشست با مدیران وزارت اقتصاد مطرح شد؛

راهکار وزیر اقتصاد برای کوچک‌سازی دولت/گرفتار اقتصاد سنتی شدیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۲۳۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تنها راه کوچک سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری  شرکت های دولتی نیست، گفت:در اقتصاد، گرفتار روش‌ها و برداشت‌های سنتی هستیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در جلسه هم اندیشی مجموعه مدیران وزارت اقتصاد گفت: تنها راه کوچک سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری شرکت های دولتی نیست، بلکه در مواردی که خصوصی سازی با مشکل مواجه است، می توان از واگذاری مدیریت و شراکت با بخش خصوصی هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هرچه بخش خصوصی گسترده تر و  توانمندتر باشد، مایه افتخار ما در وزارت اقتصاد به عنوان متولی این امر و نیز رقابتی تر کردن اقتصاد کشور است، اظهار داشت: مجموعه دولت تا جایی که می تواند، باید تصدی های اقتصادی و اجتماعی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تمام گلایه ها و شکوائیه ها برای این است که در اقتصاد، گرفتار روش‌ها و برداشت‌های سنتی هستیم، اظهار داشت: ما ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم که باعث افزایش بهره وری، شفافیت، روان سازی امور، کاهش هزینه ها و مبارزه با فساد می شود و حکم سکوی پرش اقتصاد کشور را دارد.

دژپسند ضمن تاکید بر برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای مدیران وزارتخانه در حوزه های تخصصی، از اشراف و تسلط کامل به حوزه کاری و قوانین و برخورداری از اعتماد بنفس در اجرای قوانین و دفاع از قلمرو و حیطه وظایف وزارتخانه به عنوان شرایط اصلی تصدی آنان یاد کرد.

بر اساس این گزارش، مدیران حاضر در جلسه نیز ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، مباحثی چون اصلاح و بازنگری قوانین مربوط به گمرکات کشور، مناطق آزاد، کاهش هزینه های تولید برای فعالان اقتصادی، حرکت از «مدیر محوری» به سوی «کارمند محوری»  در نظام اداری و... را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز