خبرگزاری کار ایران

کشاورز خبر داد:

تولید چغندر قند در استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۲۱

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت گفت: امروزه به لطف و عنایت خداوند، وضعیت کشاورزی کشور با وجود تمام کمبودها و مشکلات مناسب است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مراسم جشن شکرگزاری کشاورزی و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گرگان اظهارکرد: قدر نعمت‌های خداوند و تلاش و همت کشاورزان و حمایت سیاستگزاران بخش کشاورزی را بیش از پیش بدانیم و شکرگزار باشیم.

وی افزود: استان گلستان در سال‌های اخیر مطابق برنامه عمل کرده است. برنامه‌ای که از کجا شروع کنیم با کدام روش و با چه تغییراتی به کجا برسیم.

کشاورز با بیان این که استان گلستان در پیشبرد برنامه موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد اهداف ما در این استان طی پنج سال گذشته تحقق یافته است.

وی افزود: عملکرد گندم آبی استان گلستان طی ۳ الی ۵ سال باید متوسط به ۷ تن برسد، همچنین این استان باید وارد تولید چغندرقند شود.

معاون وزیر در امور زراعت گفت: در طلیعه‌ی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی  به  ادامه راه و اهداف متعالی انقلاب و مسیر روشن بخش کشاورزی امیدوار هستم.

در این مراسم، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد خودباوری ملت ایران در همه عرصه‌ها از جمله کار و تلاش و امنیت غذایی هستیم تا بتوانیم اهداف و آرمان‌های کشور را برآورده کنیم و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از زحمات و تلاش دست‌اندرکاران بخش کشاورزی را در استان ارج نهیم.

مختار مهاجر با مقایسه تولیدات بخش کشاورزی استان در سال ۵۷ با امروز گفت: براساس آمارنامه بخش کشاورزی در سال ۵۷ میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: یقین داریم این دستاورد با عنایت خداوند و زحمات و تلاش شبانه‌روزی کشاورزان و دست‌اندرکاران و با همدلی و و هماهنگی این عزیزان امکان‌پذیر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص حفظ ذخایر، کانال‌های آبیاری و انتقال آب و تسطیح اراضی سخن گفت و با اشاره به سفر پرخیر و برکت ریاست جمهور و هیات دولت افزود: تعهد داده‌ایم طی دو سال آینده ۵۷۰ آب‌بندان با ۸ هزار هکتار زیربنا را لایروبی و مرمت کنیم که عملیان اجرایی آن را آغاز شده است.

در ادامه جشن شکرگزاری کشاورزی، 0.تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی  و عضو کمیسیون کشاورزی گفت: ویژگی‌های بارز انقلاب ایران، اسلامی بودن آن، مردمی بودن، غیروابسته بودن به نظام‌های استکباری، رهبری همه‌جانبه و بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره ) و پس از ایشان مقام معظم رهبری و پافشاری بر ارزش‌ها و اصول انقلاب را می توان برشمرد.

وی افزود: خدا را شاکرم که دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان طی این سال‌ها چندین برابر شده و این تلاش و پشتکار قابل تقدیر است.

گفتنی است؛ در این مراسم باشکوه که با حضور نمونه‌های ملی و استانی منتخب بخش کشاورزی استان گلستان و جمع کثیری از کارشناسان بخش کشاورزی برگزار شد، از ۵۹ کشاورز نمونه استان که ۵ نفر نیز نمونه ملی هستند، تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز