خبرگزاری کار ایران

افزایش 2 هزار هکتاری مزارع میگو در سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۰۴۱

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: براساس آخرین آمار اخذ شده تا پایان دی ماه امسال، ۴۲ هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان‌های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان برداشت شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان شیلات ایران، حسین عبدالحی معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به این که برداشت میگو در مزارع استان هرمزگان هنوز به اتمام نرسیده است، عنوان کرد: پایان بهمن ماه امسال شاهد اتمام برداشت میگوی پرورشی در این استان خواهیم بود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود با اتمام برداشت میگوی پرورشی در پایان بهمن ماه، رقم نهایی تولید میگوی سال ۹۷ به ۴۵هزار تن برسد.

عبدالحی با اشاره به این که امسال ۱۱ هزار هکتار مزرعه میگو زیر کشت رفته که تاکنون ۹ هزار و ۶۷۴ هکتار از آن برداشت شده است، بیان داشت: برداشت میگو از ۱۲۵۰ هکتار هنوز باقی مانده که همان‌گونه که ذکر شد عمده این مزارع به استان هرمزگان اختصاص دارد و بخش اندکی نیز در استان بوشهر است.

وی اذعان داشت: بنابر آمار اخذ شده در سال ۹۷، تولید میگو در استان بوشهر ۲۱ هزار تن، در گلستان ۲۵۰۰ تن، در سیستان و بلوچستان ۱۵۰۰ تن، در خوزستان ۵۲۷ تن و در هرمزگان نیز به ۱۷ هزار تن خواهد رسید.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تولید میگوی پرورشی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود که این رقم امسال به ۱۱ هزار هکتار افزایش یافت.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، با اشاره به این که تولید میگوی پرورشی از برنامه ششم توسعه پیشی گرفته است، عنوان کرد: انتظار می‌رود سال آینده با افزایش مزارع زیر کشت، تولید میگوی پرورشی نسبت به تولید امسال افزایش بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، این امر از طریق واگذاری اراضی میگوی مجهز به زیرساخت‌های لازم جهت تولید، به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سوی سازمان شیلات ایران صورت خواهد گرفت تا به این ترتیب با افزایش اراضی زیر کشت تولید سالانه میگوی کشور سال به سال ارتقا یابد.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، یادآور شد: امیدواریم مشکلاتی همچون بیماری، مانع رشد چشمگیر صنعت میگوی کشور نشود که البته پرورش دهندگان طی سال‌های اخیر با استفاده از دانش و تکنولوژی در امر تولید و آگاهی نسبت به چگونگی کنترل بیماری توانسته‌اند با معضل شیوع بیماری در مزارع پرورشی میگو مبارزه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز