خبرگزاری کار ایران

آقاطاهر در گفتگو با ایلنا:

کیفیت برنج پاکستانی به برنج ایرانی نزدیک است/پخت آسان برنج هندی بازار این محصول را داغ کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۷۵

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات گفت: برنج پاکستانی از نظر ظاهر، نحوه پخت و طعم به برنج ایرانی شبیه است اما از برنح هندی به دلیل پخت آسانتر استقبال بیشتری می‌شود و در کشور خواهان بیشتری دارد.

محمد آقاطاهر (رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص واردات برنج اظهار کرد: واردات برنج همچنان ادامه دارد و امسال نسبت به سال‌های گذشته یک ماه زودتر این واردات شروع شده است و با باز شدن درهای گمرک به روی واردات این محصول، قیمت برنج وارداتی به خصوص برنج هندی هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: برنج توسط بازرگانان در حال خرید از مبادی وارداتی است و به مرور به کشور وارد می‌شود. قیمت برنج‌های وارداتی با هم متفاوت است، به جز برنج هندی که به تنهایی چندین نوع دارد، برنج پاکستان، اروگوئه و تایلندی را هم داریم که هر کدام قیمت خود را دارد اما رنج قیمتی این برنج بین 6 تا 7 هزار تومان است و نسبت به قیمت برنج داخلی بسیار ارزانتر است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به کیفیت برنج‌های وارداتی تاکید کرد: برنج پاکستانی از نظر ظاهر، نحوه پخت و طعم به برنج ایرانی شبیه است اما از برنح هندی به دلیل پخت آسانتر استقبال بیشتری می‌شود و در کشور خواهان بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا، قیمت هر کیلو برنج هندی درجه یک دانه بلند در بازار 8 هزار تومان، هر کیلو برنج پاکستانی باسمانی 8200 تومان و هر کیلو برنج تایلندی 3900 تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز