خبرگزاری کار ایران

مدیرکل وزارت صمت در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

جزییات تمهیدات دولت برای کاهش قیمت گوشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۴۰

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صمت تاکید کرد: تمهیدات لازم برای کنترل بازار گوشت صورت گرفته که یکی از آنها واردات لاشه گوسفند به کشور و عرضه آن در بازار ظرف روزهای آینده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی صادقی در حاشیه گردهمایی فعالان صنایع غذایی و تقدیر از آنها، در جمع خبرنگاران از بخشنامه جدید دولت برای واردات گوشت با ارز دولتی خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی انجمن فرآورده‌‌‌های گوشتی تصمیم بر این مسئله گرفته است که اجازه ثبت سفارش واردات گوشت منجمد برای صنعت را صادر کند و هم‌‌اکنون نیز چند محموله، وارد کشور شده است.

وی افزود: البته شرکت‌‌ها باید برای تامین مالی این واردات چاره‌‌اندیشی کنند اما بهرحال وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته علاوه بر صدور مجوز ثبت سفارش، بخشی از واردات در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار دهد.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صمت با بیان اینکه صنایع فرآورده‌‌های گوشتی می‌‌تواند خود راسا نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند و از دولت، دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کنند، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در بخش تنظیم بازار محصولات دامی و تخصیص ارز اقدامات خوبی انجام داده تا قیمت‌‌ها متعادل شود و به نظر می‌‌‌رسد در روزهای آینده اثر خود را در بازار بگذارد. یکی از این تمهیدات واردات لاشه گوسفند است.

صادقی نیارکی درخصوص برخی از صحبت‌‌ها مبنی بر واردات کالاهای اساسی برای ۱۳۰ میلیون نفر با استفاده از ارز دولتی اما عدم ورود آنها به بازار تصریح کرد: در این خصوص من اطلاعی ندارم و وزارت جهاد و گمرک می‌‌توانند اظهار نظر کنند. کالاهای اساسی مربوط به وزارت جهاد، دارو و تجهیزات پزشکی مربوط به وزارت بهداشت و کالاهای صنعتی نیز از سوی وزارت صنعت ثبت و سفارش می‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز