خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

کمیته ضد فیلتر تشکیل شده است/ برداشت مستقیم در ۱۸ بانک عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۰۰

وزیر ارتباطات گفت: بر اساس آخرین آمار از معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی، ۱۸ بانک سرویس برداشت مستقیم را ارائه می دهند که این سرویس این قابلیت را برای کسب و کارها فراهم می کند تا به صورت اشتراکی و با کارمزد پایین سرویس مالی دریافت وجوه را در اختیار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: ما در سال جاری پیشنهادها را به هیئت دولت در زمینه رفع انحصار از PSP ها دادیم که باعث رشد مشارکت فناوری‌ها و فین‌تک‌ها است و مصوبه هیئت دولت در این مورد به بانک مرکزی ابلاغ شده و بانک مرکزی نیز انصافا با جدیت پیگیر آن است.

وی افزود: بانکداری الکترونیک و مجازی هزینه تمام شده پول را کاهش می‌دهد و زمانی که این هزینه کاهش پیدا کرد توانایی بانک در ارائه تسهیلات بیشتر به بانک‌های خصوصی افزایش می‌یابد. یکی از چالش های اصلی چالش احراز هویت است به همین دلیل سامانه شاهکار را طراحی کردیم که یک پیشران مهم در توسعه دولت الکترونیک است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس دایرکتینگ گفت: بانک مرکزی در این مورد کار بزرگی کرده است و نزدیک به 18 بانک این سرویس را فعال کرده‌اند که زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارها را فراهم می‌کند و به بانک‌ها اجازه می‌دهد که با کارمزد کمتر از حساب‌ها برداشت کنند.

وی با تاکید بر نقش فین‌تک‌ها در اقتصاد کشور گفت: فین‌تک‌ها در یک سال اخیر رشد مناسبی داشته است و با توجه به اینکه فین‌تک‌ها یکی از متغیرهای مهم توسعه هستند این پدیده را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. البته در رشد فین‌تک‌های بخش‌های غیرپرداخت عملکرد مناسبی نداشتیم و باید موانع رشد آن را برطرف کنیم. حرکت و سیاست‌گذاری ما در راستای تسهیل بانکداری الکترونیک است.

وی در مورد تشکیل کمیته ضدفیلتر گفت: کمیته‌ای برای جلوگیری از فیلتر برای اولین بار تشکیل شده است ما باید بپذیریم که با گسترش تسهیلات نظام الکترونیک زیرساخت‌هایی برای فعالیت‌های غیرمجاز نیز رشد می‌کنند و این در هر موضوعی است که در کنار هر دستاوردی این گونه اقدامات نیز مشاهده شود. بعضا مشاهده می‌کنیم که سایت‌های شرط‌بندی و برخی سایت‌ها که از تجارت فیلترشکن‌ها سود به دست می‌آورند از این بستر استفاده می‌کنند.

آذری جهرمی گفت: یک موانعی ایجاد می شود تا جلوی فعالیت های ناسالم گرفته شود، اما عملا اتفاقی که رخ می دهد جلوی فعالیت سالم گرفته شده و فعالیت ناسالم نیز راه خود را پیدا می کند، این در حالی است که یکی از راهها بستن فین تک است، در حالیکه کسی که این بستر را فراهم کرده، اطلاعی ندارد که از آن برای چه منظوری استفاده می شود، پس الگوریتم های هوشمند باید کسب و کارها را بیمه کنند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

وی افزود: باید الگوریتم‌های هوشمند را در راستای تشخیص سره از ناسره فعال کنیم و تلاش شود تا فیلتر کسب‌وکارهای مربوط به فین‌تک‌ها کاهش یابد و فعالین این حوزه می‌توانند شهادت دهند که در سال‌های اخیر این موضوع کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز