خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

در بازار خاکستری نفت عرضه می‌شود؛ اطلاعات خیر/ برای دور زدن تحریم‌ها از یک روش، دوبار استفاده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۶۳۹

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در اقتصاد خاکستری از یک روش، دو یا چند بار استفاده نمی‌کنند بلافاصله روش را تغییر می‌دهند چون تکرار باعث لو رفتن می‌شود.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با تاکید بر لزوم محرمانه ماندن برنامه‌های فروش نفت اظهار داشت: وقتی هدف دور زدن است کسی اطلاعات خود را عرضه نمی‌کند. در اقتصاد هوشمند کلیت بازار رصد می‌شود و آمریکا تمام سعی خود را می‌کند اطلاعات بدست آورد، ولی اینکه خودمان هم اطلاعات را در اختیارشان قرار دهیم کار صحیحی نیست. قرار است ما تحریم‌ها را دور بزنیم، اینکه چگونه دور می‌زنیم، چه کاری انجام می‌دهیم، نفت کجا و چگونه بفروش می‌رسد و پول را چگونه دریافت می‌کنیم قرار نیست فاش شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در دوره قبل تحریم و زمانی که اتفاقات مربوط به بابک زنجانی رخ داد کسی نمی‌دانست چه کسی و چگونه نفت فروخته می‌شود و صحیح هم نبود گفته شود اما شیوه کار درست نبود که منجر به آنچه شد که هنوز هم درگیر آن هستیم، اما اکنون قطعا نهادهای نظارتی تمام شرایط را به شدت رصد می‌کنند و لزومی ندارد در معرض اطلاع همگانی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما در این شرایط قرار است در بازار خاکستری حرکت کنیم اسم این اوضاع دور زدن است  بنابراین کسی نمی‌گوید چگونه دور زدم، ضمن اینکه در اقتصاد خاکستری از یک روش دو یا چند بار استفاده نمی‌کنند بلافاصله روش را تغییر می‌دهند چون تکرار باعث لو رفتن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز